ضمن اینکه تمامی بردها ۳D می باشند

طراحی آنها به گونه ای است که هیچ بخش مصرفی نداشته و در طول سالیان نیاز به حداقل میزان تعمیر و نگهداری دارند. نمایشگر ویدئو وال مدل PL490 برای اتصال به دستگاه های دیگر از پورت های متنوعی مانند VGA، HDMI، DVI، Display Port، USB2.0، RJ45، Audio بهره برده و میزان حداقل توان مصرفی منبع تغذیه آن 110 وات می باشد. چندین مؤلفه دیگر برای نمایش آن تصاویر همکاری میکنند. به عنوان مثال بیشترین رزولوشن برای ناظرانی که کمترین فاصله با ویدئو وال را دارند، در ماژولهای 1.2 میلی متری تامین می شود. لازم به ذکر است تابلو از 7 متری نیز رویت می شود. برای فاصله های کوتاه از دات پیچ کوچکتر استفاده کنید، اما وقتی مخاطبان از نمایشگر دور هستند از دات پیچ بزرگتر استفاده کنید. ویدئو وال (Video Wall) که با نام Display Wall هم شناخته میشود، نمایشگر بزرگی است که از چند نمایشگر در اندازههای کوچکتر ساخته شده است. همانطور که می دانید، ویدئو وال به یک مجموعه از مانیتورهای صنعتی گفته می شود که در کنار هم قرار می گیرند و تصویر بزرگی را شکل می دهند. برخلاف مانیتورهای معمولی که چنین قابلیتی را ندارند. ولی به طور پیش فرض ما مادربوردهای معمولی و کوچک را جهت آموزش تعمیرات تابلو روان و ال ای دی بررسی می کنیم.

از طرفی با توجه به این که نیاز به فیلمبرداری از نمایشگر های outdoor کمتر پیش می آید، معمولا از refresh rate پایین تری در این ویدئو والها استفاده به عمل می آید. این تابلوها به این دلیل که ضد آب هستند و بر اثر بارش باران و برف آب به درون آن ها نفوذ نمی کند. تابلو های روان ( دیجیتالی) امروزه به دلیل طراحی و نصب آسان تر آن هم به دلیل پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات حرفه ای و کامل تر، نسبت به گذشته بیشتر مورد توجه افراد جهت تبلیغات قرار گرفته اند. بهعنوان مثال انتخاب یک ویدئو وال با پیکسلهای بالا برای فضاهای کوچک مانند سالن همایش مناسب نیست، زیرا وضوح تصویر به دلیل نزدیکی بیننده بسیار کاهش یافته است. بعنوان مثال از ماژول درجه دو استفاده میکند و یا در تابلوی روان که باید ده منبع تغذیه استفاده شود… برای مثال : اگر تلویزیون شما در آن محل تا دات پیچ P6 برای مخاطب مناسب باشد ، استفاده از دات پیچ P4 توصیه نمی شود و قیمت آن را بسیار متفاوت میکند. در تعمیرات تابلو ال ای دی ثابت یادمان باشد آداپتور در صورتی به طور غیر مستقیم در اختیار مدار قرار می گیرد که فلاشر برای تابلو در نظر گرفته شده باشد.

ویدئو وال ها دارای پورت های ورودی و خروجی بیشتری نسبت به مانیتور های صنعتی هستند. برای نمایشگرهای فضای باز مانند تلویزیونهای شهری و ویدئو وال های صنعتی و موارد مشابه می توانید از تراکم پیکسلی بالاتر از 5 میلی متر هم استفاده نمایید. تفاوت دیگر رزولوشنهای بالا و پایین در میزان refresh rate این نمایشگرها میباشد که به کاربر یا مشتریان این امکان را میدهد تا بدون نویز از صفحه نمایش با کیفیت بالا تصویر برداری کنند، بنابراین در صورتی که نیاز به فیلمبرداری از صفحه نمایش ویدئو وال را دارید، حتما از ماژولهایی که refresh rate بالاتری دارند استفاده نمایید تا نویز تصویر در فیلمبرداریها از بین برود. این مدل از تابلو پرطرفدار در زمینه تبلیغات می باشد که بر روی سردر مغازه ها ، اماکن تجاری و شرکت ها می باشد عمده علت پرطرفدار بودن این تابلو را میتوان در نورپردازی آن دانست تابلو چلنیوم نیز دارای انواع مختلفی می باشد که از جمله پراستفاده ترین آنها می توان به تابلوی چلنیوم، پانچ، نوراندریک ،پلکسی دوبل و طلایی اشاره کرد. همچنین در صورت نیاز اعزام آنها به تعمیرگاه عملی سخت و زمان بر می باشد. این مانیتور 55 اینچ در بازار ماشین های اداری عرضه شده و دارای 12 میلی ثانیه زمان پاسخ دهی و حداکثر 220W / 0.5W توان مصرفی است.منبع تغذیه این محصول 100 تا 240 ولت AC بوده و در دمای کاری 0 تا 40 درج سانتی گراد به خوبی می تواند کار کند.

اما این موضوع تنها بخشی از ظاهر ویدئووال را شامل می شود و عمده ویژگی های آن پنل نمایش تصویر و از همه مهمتر کنترلر آن است. این مانیتور صنعتی ویدئو وال در ابعاد 104x590x91 ميليمتر و با وزن 29 کیلوگرم تولید شده و در بازار ماشین های اداری با کیفیت ساخت عالی و بدنه ی مقاوم و مستحکم به فروش می رسد. مانیتور صنعتی ویدئو وال سامسونگ مدل UH55F-E در ابعاد 121x682x96 ميليمتر و با وزن 21.0 کیلوگرم تولید شده است و در بازار ماشین های اداری با کیفیت ساخت عالی و بدنه ی مقاوم و مستحکم به فروش می رسد. مانیتور صنعتی ویدئو وال ال جی از حداقل دمای عملیاتی 32 درجه فارنهایت و حداکثر دمای کار 104 درجه فارنهایت برخوردار است.

از طرفی از نظر آب و هوایی استاندارد حفاظتی IP، به آنها کمک میکند تا در برابر نفوذ گردوغبار و همچنین نفوذ مایعات عملکرد مناسبی در شرایط سخت و مناطق خاص داشته باشند. مانیتور صنعتی یا همان ویدئو وال یکی از تجهیزات پرکاربرد مهم در مراکز تجاری یا سازمان ها می باشد که اگر از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد باعث بازدی پایین کاری می شود. در ویدئو وال های مدرن تر، انعکاس تصویر از جلو هم ممکن شده است تا به فضای اضافه ی دیگری نیاز نباشد. بعد از آماده شده و مونتاژ تابلو روان می بایست به آن برنامه دهید که می توانید در مقالات آموزشی سایت نمایشگر اول آن را فرا بگیرید. این نمایشگر بزرگ، از چندین مانیتور کوچک تر تشکیل شده است که در کنار هم قرار گرفته و تصویر یکسانی به شما می دهد. علاوه بر این نکات اگر می خواهید از تبلیغات در تلویزیون های شهری به طور جامع بهره مند شوید بهتر است تبلیغات خود را به طور پیوسته به روز رسانی کنید چرا که نمایش تبلیغات تکراری می تواند برای مشتریان کسل کننده باشد و آن بازدهی لازم را نداشته باشد. ما توانستيم تابلوسازی خود را به دستگاههای تمام اتوماتیک تولید حروف مجهز نموده و با تکیه بردانش روز و کادر فنی مجرب توانستيم جايگاه مناسبي در امر تابلوسازي كسب نمائيم.

این مانیتور ویدئو وال دارای زاویه دید افقی و عمودی 178 درجه بوده و مجهز به دو اسپیکر با توان خروجی صدا 10 وات می باشد و برای اتصال به دستگاه های دیگر از پورت های مختلفی مانند VGA، 2xHDMI، DVI، Audio ،Display Port، USB2.0، RJ45 بهره می برد. مانیتور صنعتی ویدئو وال ال جی 55VM5E-A مجهز به شدت روشنایی برابر با 700 شمع بر متر مربع بوده و دارای کنتراست استاتیک برابر 1,200:1 و کنتراست پویا 500,000:1 بوده و از 178 درجه عمودی و 178 درجه افقی زاویه دید نیز بهره برده است. این مانیتور صنعتی دارای نمایشگری با ابعاد 49 اینچ همراه با پنل IPS است که با رزولوشن Full HD قابلیت نمایش تصاویر با کیفیت بالا را داشته و همچنین با شدت روشنایی 450 کاندولا بر متر مربع می تواند تصاویر را به صورت خیره کننده ای به کاربر نمایش دهد. این ماژولها بسته به کاربری، دارای رزولوشنهای متفاوتی هستند.

دستگاه ویدئو وال GVL-55JH18 یکی از پر کاربرد ترین نمایشگرهای صنعتی در بازار ماشین های اداری است که استفاده از آن برای مراکز خرید، پاساژها، هتل ها، نمایشگاه ها، مجتمع های اداری و غیره جهت نمایش محتوای تبلیغاتی مناسب می باشد. این مانیتور 55 اینچ در ابعاد 684.2x میلیمتر با وزن 23.2 کیلوگرم تولید شده و با طراحی عالی مورد استفاده بسیاری از کاربران در بازار ماشین های اداری قرار می گیرد. این مانیتور صنعتی با بهره بردن از رزولوشن فول اچ دی (FHD) می تواند تصاویر را در ابعاد بزرگ با کیفیت بالا نیز نمایش دهد و میزان شدت روشنایی آن 500 کاندولا متر مربع می باشد. ویدئو وال LG دارای پنل IPS بوده و رزولوشن تصویری برابر با 1,920x 1,080 پیکسل با کیفیت FHD دارد و دارای 2 اسپیکر 7 واتی است. در بین انواع ماژول ها، مدل های SMD دارای پیسکل های با تراکم بیشتر و فاصله کم تری از یکدیگر در مقایسه با مدل ال ای دی هستند. این ویدئووال دارای شدت نور 500 کاندلا است که شدت نور بالایی در بین مانیتورهای هم رده خود به حساب می آید. معمولا این تابلو ها با قاب نو ارائه می شود و براحتی کارکرده بودن آنها قابل تشخیص نمی باشد.

به جهت کاربری خاص ویدئو وال ها که برای استفاده طولانی با حداکثر قابلیت اطمینان در نظر گرفته می شوند. همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم این ویدئو وال مناسب برای استفاده در اتاق های کنترل، اتاق های مانیتورینگ، انواع فروشگاه ها، مراکز تجاری و اداری می باشد. زاویه دید این محصول برابر با 178 درجه است که کاربر می تواند در تمامی زوایه تصاویر را با کیفیت عالی مشاهده نماید. نیز کاربرد دارد. مانیتور صنعتی ویدئو وال ال جی مدل 49VL5B از یک نمایشگر 49 اینچ با فناوری IPS نیز برخوردار است و دارای کیفیت تصویر Full HD می باشد و از زاویه دید افقی و عمودی 178 درجه بهره می برد و با پورت های ورودی HDMI،DVI ،RGB، RJ45، USB، RS232C نیز سازگار است و از پر فروش ترین و گران قیمت ترین محصول در بازار قطعات کامپیوتر نیز محسوب می شود. ویدئو وال G-Plus مدل GVL-55JH18 از پنل ساخت شرکت LG همراه با کیفیت ساخت و عملکرد بسیار مطلوبی بهره برده و دارای صفحه نمایش D-LED edge در اندازه 55 اینچ (طور دقیق تر در اندازه 54.64 اینچ ) است که با رزولوشن Full HD امکان نمایش تصاویر با کیفیت بالا را دارد. ویدئو وال مدل GVL-49JH35 یکی از پر کاربرد ترین محصولات شرکت جی پلاس در بازار ماشین های اداری است که در ابعاد 49 اینچ (به طور دقیق تر48.5 اینچ ) تولید شده و در مکان هایی که به نمایش تبلیغاتی در ابعاد بزرگ نیاز دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

البته این مانیتورها با فناوری های خاصی طراحی و تولید می شوند و قاب دور آنها بسیار باریک است تا هنگامی که در کنار هم قرار می گیرند تصویر یکپارچه تری تحویل دهد. میزان زمان پاسخگویی این مانیتور صنعتی ویدئو وال ال جی 49 اینچ 49VL5F-A له مدت 8 میلی ثانیه است که طول می کشد تا تصویر از رنگی به رنگ دیگر تغییر پیدا کند. این مدل از مانیتور ویدئو وال صنعتی از پورت های متنوعی مانند HDMI، RGB، DVI، RS232، RJ45، USB بهره برده که امکان ارتباط با دستگاه های دیگر را فراهم می کند. این سیم ها در تماس با ال ای دی ها هستند و این گرما و حرارت را به ال ای دی های تابلو ثابت منتقل می کنند و همانند مثال قبل سبب افت نور لامپ ال ای دی می شود. به طور مثال در ماژول های 1.2 میلی متری، حداقل فاصله ناظر تا ویدئو وال حدود 1.2 متر می باشد. این محصول دارای منبع تغذیه 100 تا 240 ولت با فرکانس 50/60 هرتز می باشد و از حداقل دمای عملیاتی 0 تا 40 درجه سانتی گراد برخوردار است. همچنین این تجهیزات به ندرت توانایی کارکردهای بی وقفه و طولانی مدت را دارند.

به دلیل تخصصی بودن این تجهیزات، مراکز فروش کنترلر ویدئو وال با تکیه بر نیروی فنی خود، شناخت محصولات را برای مشتریان خود آسان تر می سازند و به آنها مشاوره های لازم در خصوص خرید کنترلر ویدئو وال را ارائه می کنند. اگر بخواهید به صورت کلی نگاه کنید، ویدئو وال صنعتی تفاوتی با نمونه های مانیتور صنعتی ندارد اما انواع نرم افزار کنترل ویدئو وال و کنترلرهای آن باعث می شوند تا تفاوت های عمده ای در میان آنها پیدا شود و کاربرد آنها را پیچیده تر کند. در بازار انواع زیادی نرم افزار هستند که می توانید برای نمایش تابلو های تبلیغاتی روان از آن ها استفاده کنید. این نرم افزار قادر است تا تنظمیات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار دهد تا هر شخص در هر حالتی بتواند تنظمیات خاصی را به آن اعمال کند. از مانیتورهای صنعتی پاناسونیک در این نوع از سیستم ها استفاده می گردد و مانیتور ال ای دی صنعتی به مانیتور های مقاومی اطلاق می شود که برای کار در شرایط سخت مانند محیط های صنعتی طراحی و تولید شده اند. تکنولوژی لمسی، جدیدترین و مدرنترین محصولات از دسته مانیتورهای صنعتی هستند. مانیتور صنعتی ال جی مدل 55LV75A یک مانیتور ویدئو وال است که در سایز 55 اینچ طراحی شده و به عنوان ویدئو وال صنعتی در مراکز تجاری مانند مجتمع های تجاری و پاساژها، سالن های همایش، آمفی تئاترها و غیره نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

ویدئو وال جی پلاس GVL-55JH18 با نسبت کنتراست 1400:1 قادر است که نواحی تاریک تصاویر روشن و با کنتراست بالا ارائه دهد. برای مثال اگر با اهداف تجاری اقدام به نصب ویدئو دیواری میکنید، باید صفحهنمایش LED و LCD را خریداری کرده که از دوام بالایی برخوردار بوده و هزینههای جانبی کمتری نسبت به سایر ویدئو والها دارد. نسبت به مانیتورهای معمول حساسیت کمتری نسبت به فشار و ضربه دارد. نمایشگر ویدئو وال UD46C-B سامسونگ از فناوری LED استفاده می کند که مصرف انرژی بسیار کمتری نسبت به پنل هایی که از تکنولوژی CCFL استفاده می کنند دارد. قبل از تعمیر تابلو ال ای دی ثابت LED بدانید که ال ای دی ها لامپ های کوچکی با مصرف بهینه و کم انرژی می باشند که به دو شکل بیضی (اوال) و کلاهی در بازار موجود asilight هستند. 1077 میلیمتر و وزن 21.6 کیلوگرم تولید شده و در دو حالت عمودی و افقی با زاویه دید 178 درجه قابلیت نصب بر روی دیوار را دارد و با کیفیت ساخت عالی در بازار ماشین های اداری به فروش می رسد. نوع مانیتور مدل PL550 از شرکت BenQ اداری بوده و با طراحی و ادیت مناسب برای کاربری عمومی نیز می باشد. این مانیتور صنعتی ویدئو وال BenQ دارای پنل IPS با رزولوشن تصویر 1920×1080پیکسل با کیفیت FHD بهره برده و مجهز به شدت روشنایی برابر با 500 شمع بر متر مربع و کنتراست داینامیک 500,000:1 و کنتراست استاتیک 1,400:1 می باشد.

محصولات این شرکت در مدت زمان کوتاه در بسیاری از مراکز خصوصی و دولتی در اقصی نقاط کشور و کشورهای همسایه مورد استفاده و استقبال قرار گرفته است. از اتصالات این مدل از ویدئو وال G-Plus را می توان به دو پورت HDMI، ورودی های VGA و DisplayPort، پورت USB، ورودی و خروجی DVI-D، سریال و ورودی و خروجی صدا نیز اشاره نمود. در واقع شما با استفاده از یک وسیله الکترونیکی میتوانید تصویر، فیلم و متن موردنظر خود را به نمایش بگذارید. تابلو روان تک رنگ یکی از انواع تابلوهای روان است که همانطور که از نامش پیداست شما می توانید متن ها، تصاویر و انیمیشن های مورد نظرتان را تنها با یک رنگ روی تابلو نمایش دهیدو به عنوان مثال می توانید از رنگ قرمز یا آبی یا سبز استفاده کنید. این مانیتورها تنها قادرند دستورات و تصاویر دریافتی از ویدیو وال کنترلر را اجرا کنند.