انواع باتری ها و روش های شارژ آنها-مستر انرژی پلاس

میزان انرژی که توسط این باتری‌ها تولید می‌شود، بسیار کم است و تنها در چراغ قوه، رادیو و ساعت‌ دیواری کاربرد دارد. این واکنش‌ها از طریق جداکننده یا همان الکترولیت میان آند و کاتد اتفاق می‌افتد. زمانی‌که دو نوع فلز مختلف را در محلول الکترولیت یکسان قرار دهید، یکی از آن‌ها نقش الکترود کاتد را ایفا می‌کند که الکترون می‌گیرد، درحالی‌که الکترود دیگر الکترون از دست می‌دهد و آن را با نام کاتد می‌شناسند. این تفاوت تراکم الکترون‌ها بین دو فلز، اختلاف پتانسیل میانشان ایجاد کرده و در نهایت انرژی مورد نیاز وسایل الکتریکی را تامین می‌کند. این نوع باتری‌‌ها را می‌‌توان با وصل کردن به شارژ، بارها و بارها مورد استفاده قرار داد و قبل از اینکه نیاز به تعویض باتری باشد، استفاده‌‌های متعددی از آن کرد.

باتری‌های غیر قابل شارژ

واکنش در داخل پیل صورت می‌‌گیرد و نتیجه آن تولید آب، الکتریسیته و حرارت است. این نوع باتری از آند، کاتد، الکترولیت و کاتالیزگر تشکیل شده‌است. این نوع باتری در حمل و نقل از جمله در اتومبیل‌‌ها، اتوبوس‌‌ها و سایر وسایل نقلیه موتوری و برای پشتیبان برای تولید الکتریسیته هنگام قطع برق کاربرد دارد. همچنین مزایای فراوانی دارد که از این میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

آند یک الکترود منفی است که الکترون ها را به مدار خارجی که باتری به آن متصل است می فرستد. هنگامی که باتری ها متصل می شوند، الکترون ها به طور طبیعی سعی میکنند دوباره توزیع شوند اما الکترولیت از این کار جلوگیری می کند. بنابراین هنگامی که یک باتری به مدار الکتریکی متصل میشود، مسیر مشخصی برای حرکت الکترون ها از آند به کاتد فراهم میکند و از این طریق اتصال باتری به مدار صورت می گیرد. زیرا در غیر این صورت روزانه ۱% از توان آن‌ها کم می‌شود و در صورتی که این باتری‌ها برای چند روز در حالت شارژ بماند، آسیب می‌بینند.

انواع باتری غیر قابل شارژ

شکل ظاهری این باتری‌ها شبیه سکه و دکمه است و بسیار سبک و کوچک هستند و عمر آن‌ها طولانی‌تر از سایر باتری‌های غیر قابل شارژ است و حتی برخی از آن‌ها تا ۱۰ سال نیز می‌توانند عمر نمایند. مقاومت داخلی این باتری‌ها بسیار بالاست و عوامل مختلف نمی‌توانند به ساختار آن آسیبی وارد نمایند. باتری‌های هوا روی [۳]باتری‌های فلزی هوا به دلیل چگالی بالای انرژی در صنعت باتری مورد توجه قرار گرفته اند.

زینکات نیز روی اکسید و آب تولید می‌کند که در نهایت به الکترولیت باز می‌گردد. اگر باتری NIMH تعداد دفعات زیادی بطور کامل دشارژ (خالی) شود طول عمر آن کم می شود، هر چند اگر گاهی اجازه دهید که کاملا تخلیه شود به گونه ای بهینه کار خواهد کرد. باتری های لیتیوم یونی Li-ion چیستباتریهای لیتیم ـ یون بالاترین چگالی انرژی را https://mrenergyplus.com/ فراهم می سازند. آنها به دشارژ کامل نیاز ندارند، به دوره break-in نیاز ندارند و از مسئله حافظه باتری خبر ندارند. انواع باتری؛ این باتری‌ها از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار هستند که موجب شده است از آن‌ها برای راه اندازی انواع و اقسام موتورها استفاده شود. از جمله مهم‌ترین خصوصیات آن‌ها می‌توان به ماندگاری طولانی مدت، هزینه مناسب، چگالی بالا و جریان تخلیه کم انرژی اشاره نمود.

راهنمای خرید و معرفی انواع دم باریک

بستگی به شما دارد که کدام یک از این باتری‌ها را برای خود انتخاب می‌کنید. معمولا برای استفاده از وسایل معمولی مانند اسباب‌بازی‌ها از باتری‌های اولیه و غیرقابل شارژ استفاده می‌شود. اما برای وسایلی که برای مدت طولانی به کار می‌رود، باتری‌های ثانویه گزینه مناسب‌تری به شمار می‌آیند.

انواع باتری ها و روش های شارژ آنها-مستر انرژی پلاس

باتری های شارژی عموما از طریق شارژر باتری به راحتی شارژ می شوند و پس از شارژ می توانید مجددا از آن ها استفاده کنید. این دسته از باتری‌ها معمولا برای ذخیره انرژی خورشیدی استفاده می‌شوند و بیشترین کاربرد آن در اتومبیل‌ها است. از ویژگی‌های این باتری‌ها کیفیت بالای آن‌ها در کنار قابلیت تولید جریان زیاد است. زمانی‌که باتری‌ از کار می‌افتد، حدود 93 درصد از سرب آن‌ برای تولید باتری‌های سرب-اسید جدید بازیافت می‌شود. این باتری‌ها جزو اولین باتری‌های تجاری محسوب می‌شوند و آن‌ها را با نام پیل خشک می‌شناسند. در این باتری‌ها یک میله کربنی جریان را از الکترود دی‌اکسید منگنز جذب می‌کند که در نهایت منجر به تولید جریان DC به اندازه 1.5 ولت خواهد شد.

  • همچنین مزایای فراوانی دارد که از این میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
  • در صورت استفاده نکردن از باتری نیز شارژ باتری باید خالی از شارژ نگه داری شود.
  • این شامل باتری‌های نوع ذخیره انرژی است که در UPS، اینورتر‌ها و باتری‌های خورشیدی و …
  • ولی باتری که خالی باشد پس از انداختن آن بر روی زمین از جا میپرد و بلند می شود این روش برای باتری های ۹ ولت جواب می دهد.
  • البته این باتری ویژگی‌های مثبت دیگری نیز دارد که از آن‌ها می‌توان به نرخ تخلیه کامل و طول عمر خوب اشاره کرد.