️ دریچه داکت اسپلیت انواع و قیمت شرکت صنعتی رحمتی

به طور معمول از ورق یک میل برای ساخت این دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده می‌شود. اما با افزایش ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت ضخامت ورق مصرفی نیز بالا می‌رود.تمام سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت پره Zبا رنگ کوره‌ای الکتروستاتیک پوشانده می‌شود تا از آسیب دیدگی در امان بماند و عمر مفید دریچه بازدید داکت اسپلیت افزایش یابد.این دریچه بازدید داکت اسپلیت از طریق پیچ در محل مورد نظر نصب می‌شود. حال این پیچ هم می‌تواند در روی نما تعبیه شود و هم می‌تواند به صورت پیچ مخفی بماند. با اتمام مرحله گوشه زنی، نوبت به اتصال هریک از اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی ساده لولایی می‌رسد. این اتصال با یک کرنر فلزی که از ورق گالوانیزه است صورت می‌گیرد.برای اتصال گوشه های دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی لولایی از جوش یا مورد دیگری به غیر از کرنر نمی‌توان استفاده کرد.

کاربرد یونیت داخلی انتقال هوای مطبوع سرد یا گرم به وسیله کانال‌های تهویه به محیط مورد نظر می‌باشد. اگر قصد خرید دستگاه داکت اسپلیت را دارید، می‌توانید برای دریافت اطلاع از ویژگی‌ها و قیمت این محصول به سایت تهویه سان مراجعه کنید. در مدل ساده لولایی، درب به شکل کاملا صاف، بدون شیار و منافذ طراحی و ساخته می شود.

توزیع سیستم گرمایشی در قزوین

پس از ساخت و تدارک فریم دریچه داکت اسپلیت نوبت به ساخت درب دریچه داکت اسپلیت مشبک لولایی می رسد.به همین منظور و جهت ساخت درب دریچه داکت اسپلیت ابعاد داخلیِ فریم دریچه داکت اسپلیت را ملاک کار قرار می دهیم.جنس درب دریچه داکت اسپلیت مشبک لولایی نیز از ورق آلومینیومی بوده و عموماً برای ابعاد متوسط و پایین از ورق یک میال برای ساخت درب این دریچه داکت اسپلیت بهره گرفته می دریچه داکت اسپلیت شود. جنس درب دریچه داکت اسپلیت از ورق آلومینیومی عموما با ضخامت یک میل می باشد.در این مدل از دریچه داکت اسپلیت درب دریچه داکت اسپلیت بصورت کاملا صاف،بدون شیار و منافذ هوا طراحی و ساخته می شود.برای ابعاد متوسط به پایین از ورق یک میل برای ساخت درب دریچه داکت اسپلیت استفاده می شود.اما در ابعاد بزرگ الزاما باید از ورق های ضخیم تر برای درب دریچه داکت اسپلیت استفاده می شود. عملیات اتصال این دریچه طوری انجام می‌گیرد که زایده خاصی بر روی درب دریچه بازدید فن کویل محسوس نباشد. لبه های ورقِ درب دریچه بازدید فن کویل از طرفین به میزان ۱.۵ تا ۲ سانت به صورت ۹۰ درجه خم می‌خورد که عوارضی چون تاب خوردگی یا دفرمگی بر روی ساختار درب دریچه بازدید فن کویل نمایان نشود. با اتصال دریچه هوای خطی بر روی درب دریچه بازدید فن کویل و خم کاریِ لبه های درب دریچه بازدید فن کویلِ خطی کله قندی،این قطعه نیز همچون فریم آماده عملیات رنگ می‌گردد.رنگ کاری بر روی سطوح بیرونی و درونیِ درب و فریم دریچه بازدید فن کویل با استفاده از رنگ کوره‌ای الکتروستاتیک صورت می‌گیرد.برای تناسب حداکثری با محیطداز انواع کد رنگ زیبا برای رنگ آمیزیِ سطوح دریچه بازدید فن کویل می‌توان بهره جست.

️ دریچه داکت اسپلیت انواع و قیمت شرکت صنعتی رحمتی

در این مدل هم جنس درب و هم جنس فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت از آلومینیوم است. جنس فریم از پروفیل آلومینیوم با عرض ۳ و ۵ سانت می باشد.در مدل دریچه داکت اسپلیت ساده لولایی، درب به شکل کاملا صاف، بدون شیار و منافذ طراحی و ساخته می شود. از جمله ویژگی های دریچه زیر داکت اسپلیت ساده لولایی این است که درب، در حالت باز بودن از ساختار دریچه کاملا جدا نمی شود و همواره بوسیله لولا به ساختار فریم متصل می ماند. زمانی از دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی استفاده می گردد که نیاز باشد هوای برگشت از محیط زیر فن کویل تامین شود. دریچه خطی که روی بدنه اصلی این مدل نصب می‌شود دارای منافذ موازی و ابعاد متناسب با بدنه است.

این جاپیچها اگر روی نمای فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت ایجاد شود دریچه به صورت پیچ ازرو و اگر بر روی دیوارفریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نصب گردد دریچه به صورت پیچ مخفی نصب می‌گردد.با اتمام ساخت فریم نوبت به ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت پانچی می‌رسد. قطر سوراخ ها یا چشمه های پانچ، بنا به مقدار هوای لازم جهت دستگاه از ۶ میل به بالا می‌باشد. با توجه به لولایی بودنِ مدلِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت باید درب آن را با یک لولا به به فریم ملحق کرد. اگر برای دمش هوا دستگاه های فن کویل از دریچه اسلوت استفاده شده باشد، جهت هماهنگی و تناسب بیشتر در طراحی داخلی از دریچه بازدید داکت اسپلیت طرح اسلوت استفاده می‌شود.

دریچه بازدید داکت اسپلیت با درب خطی لولایی

فوم پلی اورتان در بین دیواره لوله بوده و روکش آلومینیومی موجب افزایش عایق صدا و حرارت شده و در نتیجه شاهد جلوگیری از هدر رفت انرژی خواهید بود. قیمت مناسب و کمتر در کنار مزایای گفته شده موجب انتخاب معماران برای کانال کشی داکت اسپلیت پلی اورتان شده است. اولین و مهمترین دلیل برای فروش و کاربرد این سیستم ، قیمت اولیه کمتر آن (حدود ۳۰ درصد) نسبت به سایر سیستم ها مانند مینی چیلر و فن کویل است. البته باید به هزینه اجرای داکت اسپلیت نیز توجه کرد که نسبت به سیستمی مثل چیلر و فن کویل بیشتر است و اگر از دمپر نیز در هر شاخه از کانال های آن استفاده شود، قیمت آن به مراتب بالاتر هم می رود.

مدل ترموستاتی کاملا هوشمند عمل کرده و با تنظیم دمای دلخواه از طریق ریموت و نمایشگر LED ، دریچه به طور اتوماتیک باز و بسته می شود. اگر دما اتاق گرم تر از دمای مورد نظر باشد دریچه باز و زمانی که دمای اتاق به دمای تنظیم شده برسد دریچه بطور خودکار بسته می شود. در صورت عدم نیاز به ورود هوای خروجی دستگاه سرمایشی/گرمایشی می توان دریچه ی آن بخش از اتاق یا سالن را بست تا شدت هوای خروجی از سایر دریچه ها بیشتر شده و نیازی به استفاده از توان حداکثری دستگاه نیست . قابل نصب در مکان هایی که دستگاه فن کوئل سقفی در آن نصب شده است و در تمام محیط های اداری،تجاری ، مسکونی و… . در این سیستم هوای تازه مورد نیاز ساختمان با اکسیژن کافی هم در فصل زمستان و هم تابستان از بیرون ساختمان (از راه کانال) تامین می شود.

لولای درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به طور معمول روی طول درب نصب می‌شود تا مقاومت بیشتری در زمان باز شدن داشته باشد و به راحتی توان نگهداری درب دریچه بازدید داکت اسپلیت را از این طریق می‌توانیم ایجاد نماییم. این لولا از یک سو به طول درب دریچه بازدید داکت اسپلیت و از سوی دیگر به‌یکی از دیواره های طولی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت وصل می‌شود و با اتصال بدنه درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت قسمت عمده‌ای از مراحل ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی ساده لولایی به انجام خواهد رسید. در این مرحله اقدام به تعبیه قفلهای زیمنسی و ایجاد سوراخ های محل تعبیه خواهیم کرد. تعداد قفل های منصوب بر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت وابسته است.

  • این دریچه چوبی بنا به ماهیت چوبی و امکان برش و فرم پذیری بیشتر ام دی اف در دستگاه سی ان سی، میتواند دارای فرمها و شکلهای متنوعی باشد.
  • اگر هم بخواهید از اسپلیت استفاده کنید باید به ازای هر اتاق و سالن یک اسپلیت جدا در نظر بگیرید که در واقع به تعداد زیادی پنل خارجی و لوله کشی مسی نیاز خواهد بود ولی در سیستم مینی چیلر شما فقط یک پنل خارجی دارید که آن هم با لوله کشی ساده آب به همه فن کویل ها متصل می گردد.
  • جهت برش اضلاع فریم آنها را در طول های لازم از هر دو سر به صورت ۴۵ درجه با اره برقی برش می‌زنیم تا در زمان اتصال به هم زاویه‌ی گوشه های فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت دقیقا ۹۰ درجه شود.
  • این اتصال برای اینکه به تمیزترین نوع ممکن درآید به صورت پِرسی و غیرجوشی صورت می‌گیرد تا پلیسه‌ یا بُراده ‌یا زایده ای روی نقاط اتصال اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی باقی نگذارد.