گوشی موبایل تلفن همراه تکنولوژی ایران طرح | gadgets361

یک موضوع مهم دیگه درباره نحوه کارکرد فناوری NFC اینه که وسایل دارای این تکنولوژی در سه حالت کلی با هم ارتباط برقرار می‌کنن. اولین حالت، همتا به همتا یا Peer-to-Peer که رایج‌ترین حالت کارکرد بین دستگاه‌های NFC محسوب می‌شه. در این حالت که برای مثال بین دو گوشی استفاده می‌شه، دستگاه اکتیو اطلاعاتی مثل تصویر، موسیقی و فهرست مخاطبان رو به دستگاه پسیو ارسال می‌کنه. یعنی یک تکنولوژی هست که توسط این شرکت ارائه شده و اثرگذاریش برای پردازنده های خود این کمپانی نظیر اسنپدراگون هست. سامسونگ ChatGPT را نمونه‌ای از حرکت به‌سوی آینده می‌داند و ظاهراً قصد دارد قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی را به گوشی‌های خود اضافه کند. این سیستم با استفاده از مقایسه موضوعات با بانک اطلاعاتی مرجعی که در دستگاه ذخیره شده است کار می‎کند، اما این امکان نیز وجود دارد تا به نرم‌افزار آموزش داد تا موضوعات بیشتری را هم تشخیص دهد.

بررسی روتر ایسوس ROG GT-AX11000 ؛ کلاس جدید پرچمدار شبکه

سامسونگ، موتورولا و هواوی قبلاً مدل‌هایی از گوشی‌های تاشو را تولید کرده و در سال ۲۰۲۰ احتمالاً OEM‌های بیشتری به این عرصه خواهند پیوست. ممکن است در طی سال‌های آینده گوشی‌های هوشمندی تولید شود که هردو نمایشگرهای OLED و E-ink را به صورت همزمان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. با یک تغییر ساده و سریع در بخش تنظیمات می‌توان نمایشگرهای OLED را به نمایشگرهای E-ink تبدیل کرد تا برای مطالعه روزنامه و دیگر محتویات متنی در بهینه‌ترین حالت قرار بگیرند.

(ویدئو) ایران در غیاب غربی‌ها به دنبال جذب گردشگر از چین

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران رشد چشمگیر فناوری و تکنولوژی به جایی رسیده که روز به روز ابزار و وسایل ارتباطی جدید به دنیای ما قدم گذاشته و بعضا زندگیمان را دچار تحول می کند. استفاده از مطالب سایت ایران طرح فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

  • اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گوشی Vivo T2 5G با تراشه Snapdragon 695 عرضه می‌شود.
  • بینگ جدید مایکروسافت به‌لطف بهره‌مندی از هوش مصنوعی و ابزار چت‌بات، اکنون خبرسازترین موتور جست‌و‌جوی دنیا است و برای گوگل رجزخوانی می‌کند.
  • این شرکت یک نمونه جدید از اسکنر اثر انگشت فراصوت را در اختیار دارد که از یک لایه فیزوالکتریک برای تولید امواج اولتراسوند استفاده می‎کند.
  • با پشتیبانی این عینک‌ها از فناوری واقعیت مجازی می‌توان انتظار داشت که آن‌ها بتوانند جای تلویزیون‌های خانگی را هم اشغال کنند.
  • در قاره آفریقا هم کشورهای کنیا، آفریقای جنوبی و لیبی هم در بخش‌های مختلف از NFC استفاده می‌کنن.

ویژگی NFC با انتشار یک به‌روزرسانی در سال 2011 برای گوشی C7 نوکیا ارائه شد. فارغ از اینکه گوشی‌های هوشمند در طی سال‌های آینده چه شکلی خواهند داشت و چه قابلیت‌های جدیدی را در خود جای خواهند داد، می‌توان مطمئن بود که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نسل جدید از آن‌ها، قابلیت اتصال به دستگاه‌های مختلف است. تا زمانی که گوشی هوشمند خود را در اختیار دارید به صورت خودکار درب محل‌های مجاز به ورود شما باز خواهد شد، یا درب خودروی شما هنگامی که گوشی خود را به آن نزدیک کنید از حالت قفل خارج و حتی به صورت خودکار موتور آن روشن می‌شود. در قابلیتی دیگر می‌توان بلیط قطار یا هواپیمای خریداری شده را در گوشی‌های هوشمند ذخیره کرد و به این ترتیب با نزدیک شدن به گیت‌های کنترل موجود در فرودگاه‌ها و یا ایستگاه‌ها آن‌ها را به صورت خودکار باز کرد. نمایشگرهای OLED برای کاربردهایی نظیر تماشای ویدیوها و یا اجرای بازی‌ها بسیار مناسب و ایده‌آل هستند اما برای کاربرانی که به خواندن کتاب یا متون مختلف توسط گوشی‌های هوشمند خود عادت دارند بهترین انتخاب نیستند.

مجموعه‌ای از مجله خبری موبایل و تکنولوژی‌ها قادر به استفاده از استاندارد NFC هستن و هرکدوم از اون‌ها بسته به نوع برچسب‌شون که در ادامه با اونا آشنا می‌شیم در دو دسته فعال یا اکتیو و غیرفعال یا پسیو قرار می‌گیرن. دستگاه‌های پسیو NFC شامل برچسب‌ها و انتقال‌دهنده‌های کوچک می‌شن و قادرن اطلاعات رو به سایر دستگاه‌های NFC ارسال کنن. لغت NFC در حقیقت سرواژه عبارت «Near Field Communication» هستش که در فارسی با نام «ارتباطات میدان نزدیک» ترجمه شده.

http://ebtekarkhodro.ir