پی ال سی PLC PLC آسام فروشگاه پی ال سی و اتوماسیون محصولات زیمنس در ایران

در حوزه عملکردی متوسط قرار دارد، در نوع ماژولار تولید شده است و دارای ماژول های متنوعی ست، قابل توسعه است و با نرم افزار STEP7 برنامه نویسی می شود. طراحی محصولات به صورت compact بدین گونه است که ماژول های ورودی و خروجی، منبع تغذیه و cpu به صورت یکپارچه در کنار هم قرار دارند ، به هم وصلند و به عنوان یک واحد، کار می کنند. اما برخی دیگر از plc های زیمنس به صورت ماژولار هستند که این به معنی قابل انتخاب بودن ماژول های دلخواه از آن گروه، بسته به نیاز مصرف کننده است.

HMI زیمنس 6AV6647-0AD11-3AX0

به همین دلیل است که PLC ها ، اغلب به عنوان کامپیوتر های صنعتی نیز شناخته می شوند. نحوه کارکرد و کاربرد plc و یا کامپیوتر دیجیتال صنعتی به گونه ای است که پاسخگوی محیط های صنعتی و فرآیندهای مختلف است. کامپیوترهای دیجی کالا صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که در محیط های صنعتی دوام و ماندگاری بالایی دارند.

  • سیستمی که مرتبط کننده CPU با قسمتهای دیگر است Bus زیمنس نامیده میشود .
  • عملکرد یکپارچه، مقیاس پذیری بالا و سهولت استفاده از ویژگی های مهم انواع پی ال سی زیمنس است .
  • برای اتصالات، مانند برق ورودی آن که 24 ولت است و اتصالات شبکه، دربی که در زیر دستگاه قرار گرفته است بالا دهید تا اتصالات را مشاهده فرمائید.
  • ورودی آنالوگ که ولتاژ مقاومت و جریان برق را به خوبی کنترل می کند.
  • Plc به صورت مداوم وورودی های سنسور ها دریافت و برسی می‌کند و فرایند را تحت کنترل دارد .
  • لازم به ذکر است که در ساختمان مینی پی ال سی می توانید یک ردیف دکمه با صفحه نمایش کوچک مشاهده کنید.
سیستم های H سیستم هایی هستند که با قابلیت افزونگی در سطوح مختلف سیستم کنترل (کنترل کننده، ماژول های ورودی و خروجی، شبکه و منابع تغذیه) به صورت رزرو همدیگر می توانند یک فرآیند یا پروسه ی کنترلی را کنترل کنند. پی ال سی های S7-400 تماما ماژولار بوده و در سه مدل استاندارد، H و Fail safe در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. پی ال سی S7-400 یکی از قدرتمند ترین کنترلرهای کمپانی زیمنس است که کاربرد های فراوانی در صنایع بزرگ کشور دارد.

پرگاران در تلاش است تا با ارائه بهترین و با کیفیت ترین محصولات با ضمانت اصل بودن کالا و بازگشت 7 روزه کالا ، محصولات صنعتی و ابزار دقیق و.. شرکت آسام با سالها تجربه و صدها مشتری از سراسر کشور در کوتاه ترین زمان ممکن مشکلات مربوط به تجهیزات صنعتی زیمنس را در سطح کشور بررسی و برطرف می کند. برای شناخت محدوده اشکال در اولین قدم کامپیوتر را به PLC متصل کرده و ابزار‌های نرم افزاری که توضیح داده می‌شود استفاده کنید. و بالاخره در دهه 90 استانداردهای برنامه نویسی PLC یعنی استاندارد IEC1131 ارائه گردید. برای مثال در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، آب و فاضلاب، کشتی ها و ناو ها، تونل سازی و پروژه های حوزه انرژی و … از سیستم های ریداندات زیمنس استفاده می شود. برخی از آنها مانند S5-90U و S5-95U ، از سری S5 های کامپکت بوده و دامنه عملکردی و امکانات محدودی داشتند و برخی دیگر مانند S5-100U وS5-115U، از سری ماژولار بوده و برای سیستم های کنترلی با کارایی و ابعاد متوسط ​​استفاده می شدند.

پس از اتمام این PLC، نسل های دیگر PLCهای شرکت زیمنس (علت انتخاب این برند نیز با توضیحات کامل ارائه شده است) نیز آموزش داده خواهند شد. تحلیل و بررسی کوتاه PLC زیمنس CPU 1212C DC/DC/DC CPU1212C این مدل از یکی دیگر از CPU های زیمنس S می باشد که دارای 8 ورودی و 6 خروجی دیجیتال و دو ورودی آنالوگ می باشد. تحلیل و بررسی کوتاه PLC زیمنس CPU 1212C AC/DC/RELAY CPU1212C این مدل از یکی دیگر از CPU های زیمنس S می باشد که دارای 8 ورودی و 6 خروجی دیجیتال و دو ورودی آنالوگ می باشد. هر یک از قیمت plc زیمنس s7 300ا دارای ماژول تغذیه زیمنس است که همین ویژگی کمک می‌ کند دستگاه‌ ها به بهترین نحو ممکن راه اندازی شوند. شرکت آسام تامین کننده تجهیزات صنعتی زیمنس با بهترین قیمت آماده ی همکاری و ارائه ی محصولات شرکت زیمنس به کارخانه های صنعتی و خطوط تولید و …

در این سیستم که به آن Redundant هم گفته می شود، دو cpuزیمنس وجود دارند که در جایگاه رزرو یکدیگر عمل می کنند. به این صورت که اگر در حین انجام کار، یکی از cpu ها یا ماژول های روی آن، دچار نقص شوند و به خطا بخورند، cpu دیگر جایگزین آن می شود تا پروسه به درستی به پایان برسد. در زمانی که عمل سوئیچینگ درحال انجام است، خروجی ها ثابت و بدون تغییر می مانند تا کار بی نقص انجام شود. برای برنامه نویسی این plc ارزشمند از نرم افزار step7 و پکیج H-System استفاده می گردد. شرکت زیمنس آلمان برای نیل به هدف خود یعنی طراحی پی ال سی زیمنس مسیری رو به پیشرفت را طی کرده است تا بتواند به عنوان پیشگام این حوزه خود را معرفی کند. بسادگی قابل برنامه ریزی بود و تغییر در سیستم کنترل با تغییر در نرم افزار برنامه بسهولت امکان پذیر می شد.

اگر به دنبال plc هایی از خانواده زیمنس هستید که دارای حوزه عملکردی وسیع باشند ، s5-135U و s5-155U گزینه هایی متناسب با این کاربردند که توسط اتوماسیون صنعتی زیمنس تعبیه و تولید شده اند. هرچند، به گفته نمایندگی زمینس، simatic s5 plc ها بسیار قدیمی اند، به طوری که دیگر در خط تولید کارخانه زیمنس قرار ندارند و تولید نمی شوند. به عنوان نکته آخر در مورد این پی ال سی ها، باید گفت که برنامه نویسی این کنترلرها توسط نرم افزار step5 انجام می شود.

مشخصات فنی و کاربرد کارت حافظه S7-300 CPU 312C

که از جمله از آنها می توان به زیمنس،ABB،آلن برادلی،امرون و در ایران شرکت کنترونیک اشاره نمود. برای برنامه نویسی این PLC ها باید علاوه بر STEP7 نرم افزار Protool نیز روی کامپیوتر باید نصب شود. پی ال سی مدل CPU PN/DP دارای پردازش داده دودویی و شناور نقطه ای می باشد .

PLC های سیماتیک زیمنس

پی ال سی PLC PLC آسام فروشگاه پی ال سی و اتوماسیون محصولات زیمنس در ایران

وجود این پورت ها، قدرت چشمگیری به این پی ال سی داده است و همین امر باعث تمایز آن ها از دیگر کنترلرها می شود. سری جدید cpu های زیمنس تحت عنوان s به بازار و صنعتیان ارائه شده است. پیشرفته ترین امکانات مانند وجود lcd بر روی این cpu ها که امکان برنامه نویسی و مانیتورینگ را به اپراتور و مهندسین برق می دهد، در محصولات تولیدی این سری وجود دارد. تجزیه و تحلیل کارآمد خطا و بومی‌سازی سریع خطا همراه با نمایش اطلاعات خطا به صورت پیام‌های متنی ساده بر روی درگاه‌های TIA‌و HMI و همچنین بر روی وب‌سرور، با به حداقل رساندن زمان راه‌اندازی و خطایابی، فعالیت حداکثری دستگاه‌ها را تضمین می نماید. سری S با یک مکانیزم خطایابی یکپارچه شده ارائه می‌شود و نیاز به استفاده از دستگاه‌ها و برنامه جانبی برای خطایابی را از میان برداشته است. قابلیت‌هایی مانند برنامه‌های کنترل حرکت ساده، وظایف اندازه‌گیری و شمارش سریع همراه با سیستم‌های کنترل حلقه بسته به درون مدل‌های این سری ادغام شده‌اند و بدون نیاز به توسعه برد اضافی اجرا می‌شوند.

با این حال از سری های S7-400 و S از لحاظ قدرت، پایین تر قرار گرفته و قابلیت های کمتری دارد. CPU های سری S7-300 نیز مانند سری های دیگر S7-400 و S به دو نوع کامپکت و ماژولار می توان تقسیم کرد. سیستم مانیتورینگ می توان یک PC باشد که در این صورت OS مخفف Operator Station نامیده شده و با یک Touch Panel باشد که اصطلاحا TP یا HMI نامیده می شود. کوچکترین تغییری در سیستم کنترل , قیمت plc مستلزم تغییر در سیم کشی بود که هزینه ی زیاد و زمان زیادی را طلب میکرد.