هشدار کره شمالی به سئول

به گفته سخنگوی ارتش کره شمالی، در آینده نیز ارتش اجازه هیچ گونه تحریک دشمنان برای تشدید تنش نظامی در شبه جزیره کره را نخواهد داد و در این خصوص به اقدامات متقابل نظامی کامل و قاطع دست خواهد زد.

پیونگ یانگ تاکید دارد که پرتاب موشک‌ها در پاسخ به رد درخواست کره شمالی از سوی آمریکا و کره جنوبی در انجام رزمایش‌های مشترک بوده، رزمایش‌هایی که به عقیده کره شمالی تهدیدی بر بی ثباتی منطقه است.

وزرات دفاع ژاپن روز جمعه به دنبال شلیک بیست و هفتمین موشک بالستیک از سوی کره شمالی، علیه پیونگ یانگ دست به اعتراض زد.

کره شمالی از ۲۵ ماه سپتامبر (سوم مهرماه ) تاکنون اقدام به آزمایش هشت موشک بالستیک کرده و تا پیش از آن  و از ابتدای سال جاری میلادی بیش از ۲۵ مورد شلیک موشک داشته است.

کره جنوبی نیز اعلام کرد ۱۵ فرد و ۱۶ موسسه کره شمالی را در اولین تحریم‌های یکجانبه خود علیه پیونگ یانگ و در پاسخ به تهدیدات هسته‌ای و موشکی این کشور در لیست سیاه خود قرار داده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84912104/%D9%87%D8%B4%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84

این سخنگو در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد گفت، یگان‌های خط مقدم ارتش مردمی کره برای دادن هشدار به تحریک مکرر دشمنان در جبهه مقابل روز جمعه شلیک توپخانه‌ای انجام دادند.  

به گزارش ایرنا از رویترز، هشدار سخنگوی ارتش خلق کره شمالی که نامش بیان نشد، یک روز پس از شلیک یک موشک بالستیک کوتاه برد به دریا و صدها گلوله توپخانه در نزدیکی مرز با کره جنوبی اعلام شد.