قیمت پکیج هوشمند سازی خانه ۱۴۰۱ ، هزینه هوشمندسازی خانه

پارکینگ هوشمند یا Smart parking یکی از موضوعات جدید و جدی در زمینه ی هوشمند سازی است. محصولات KNX همه آنچه که برای لذت بردن از زندگی در یک خانه مدرن نیاز دارید فراهم می‌کند. روش کار این سیستم به این طریق است که در صورت مشاهده­ دود، آتش، حرارت، گاز منوکسید کربن و خطرات این چنینی پیام ­های هشدار صوتی و تصویری توسط سیستم اعلام حریق به مالک خانه داده می شود که تا حد زیادی مانع تلفات جانی و مالی می شود. سنسور در لغت به معنی حسگر می باشد که از خصوصیات بسیار مهم یک خانه هوشمند بشمار می آید و با استفاده از آنها در بخش های مختلف خانه می توان سناریو های متفاوتی را اجرا نمود. حال شما را با نمونه هایی از این ابزارها و امکانات تعبیه شده در خانه هوشمند ایرانی آشنا می کنیم. استفاده از شبکه‌ی توری که با روترهای متعدد سیگنال‌های بی‌سیم را از چندین مکان به شیوه‌ی مؤثرتری توزیع می‌کند، می‌تواند مشکل سیگنال ضعیف را حل کند.

این فرمان چه صوتی باشد، چه کنترل از راه دور یا فشار دادن دکمه‎‌ای در اپلیکیشن گوشی یا تبلت،‌ خانه به آن واکنش نشان می‌دهد. اکثر وسایلی هم که به شبکه‌ی هوشمند خانگی متصل می‌شوند، به روشنایی، امنیت، سرگرمی و تنظیم دمای اتاق مربوط می‌شوند. اگر شما در خانه نباشید، آیفون تصویری که زنگ بزند، اپلیکیشن آن فرد را نشان می‏دهد و شما می‏توانید با او صحبت کنید یا حتی می‏توانید به او اجازه بدهید وارد شود تا شما برسید. همچنین می‏توان سیستم را طوری تنظیم کرد که وقتی در منزل نیستید به صورت رندوم چراغ‏ها را خاموش و روشن کند. مواردی که در بازار به فروش می‏رود مثلا ساعت پنج تا شش هر بعدازظهر چراغ را روشن می‏کند که طبیعتا امنیت کمتری دارد، ولی طبق این سیستم اتوماسیون چراغ‏ها به صورت رندوم خاموش و روشن می‏شوند. یکی دیگر از ویژگی‏ های این سیستم این است که دوربین‏های تعبیه ‏شده در آن، به محض اینکه تحرکی در خانه ببینند تا چهار یا پنج ثانیه با کیفیت اچ‏دی فیلم می‏گیرند.

هوشمند سازی خانه BMS اغلب مختص سازندگان آینده نگر و باهوش است که می خواهند از زمان گذاشتن اولین آجر فکری به حال هوشمند سازی خانه بکنند و ارزش افزوده خانه را افزایش خانه هوشمند دهند. در هوشمند سازی خانه BMS استفاده از کابل ها و سیم کشی متداول است و پروتکل های محبوبی مانند X10 و KNX در آن اجرا می شود. با اجرای این سیستم هوشمند سازی مدیران ساختمان دیگر دغدغه ای از بابت نظارت و مدیریت خانه نخواهند داشت. در یک خانه هوشمند افراد دسترسی کاملی به تجهیزات مختلف دارند و می توانند مدیریت تجهیزات و محصولات هوشمند را در دست بگیرند. به عنوان مثال زمانی که بعد از یک روز کاری خسته کننده در یک روز گرم در حال بازگشت به خانه هستید می توانید یک ساعت قبل از ورودتان سیستم های سرمایشی و تهویه را در خانه روشن کنید تا به محض ورودتان فضایی مطبوع در خانه جریان داشته باشد.

  • زندگی در یک خانه هوشمند یعنی حتی پرده ها هم در چنین بنایی، نوین شده و نیازی به روش های سنتی برای استفاده از آن نیست.
  • كليه سيسمتهاي هوشمند اجرايي درساختمان قابليت زمانبندي براساس نياز و درخواست كارفرما را دارا ميباشند.
  • چشم‌ها به دیدن وسایل رباتیک بیشتری عادت خواهد کرد که با پیشرفت بشر در هوش مصنوعی، در کنار آشپزی و نظافت، می‌توانند برای افراد مسن و کم‌توان،‌ همراه و دستیارهای خوبی باشند.
  • اما برای سیستم های با تعداد نود کنترلی زیاد، استفاده از کنترل کننده مرکزی علاوه بر کاهش هزینه، قابلیت توسعه سیستم در آینده را نیز فراهم می کند.

قیمت پکیج هوشمند سازی خانه ۱۴۰۱ ، هزینه هوشمندسازی خانه نام این سری از نوشتار را خانه هوشمند چیست گذاشته ایم و هر بار در شمارگان مختلف با جزئیات جدید آنرا بررسی می کنیم. بنابراین طی هفته های آینده به مرور از زوایای مختلف به ماهیت وقابلیتهای خانه هوشمند می پردازیم. تصور کنید عازم سفر هستید و پس از طی کردن یک مسافت طولانی به یاد می آورید که شیر اصلی گاز را نبسته اید.

مراحل هوشمند سازی ساختمان

جهت تشخیص ورود ناخواسته، سیستم های مختلف خانه هوشمند از روش های مختلفی استفاده می کنند. به منظور کنترل تجهیزات روشنایی با موبایل، از کلید هوشمند کنترل روشنایی استفاده می شود. علاوه بر این کلید هوشمند با اتصال به اینترنت، قابلیت کنترل از طریق تلفن همراه را نیز به کاربر عرضه می کند. اتوماسیون کردن خانه علاوه بر اینکه زندگی را برای شما راحت تر می‌کند، با هزینه کمی ارزش خانه یا ویلای شما را بسیار بالا می‌برد. بله، در نسل دوم از سیستم های اتوماسیون ساختمان یا خانه هوشمند بی سیم، ما تمامی اجزای خانه یا محل کار شما را فارغ از سال ساخت و سیستم برقی آن ها با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان و بدون هیچ گونه تغییر یا تخریب هوشمند می کنیم. سیستم های هوشمند سازی ساختمان تنوع فراوانی دارند و برای ساختمان با هر نوع کاربری، سال ساخت، انتظارات کارفرما از سیستم هوشمند و بودجه مورد نظر متفاوت خواهند بود.

طرح امنیت هوشمند ، در واقع برای محافظت خانه شما از طریق ، دستگاه های هوشمند نظیر تلفن و رایانه است و حفاظت از خانه شمارا بدون در نظر گرفتن اینکه آیا شما در منزل یا در جای دیگر هستید تضمین می کند. به عنوان مثال ، شما در حال خرید از سوپرمارکت نزدیک خانه تان هستید ، و یک نفر از طریق پنجره وارد خانه شما می شود. به هر حال ممکن است شما در حال رانندگی به سمت خانه باشید و با توجه به خاموش بودن زنگ هشدار سیستم در حال رانندگی متوجه این اخطار نشوید که در این صورت سیستم امنیتی بعد از ارسال اعلان به شما .

اساس کار این پروتکل ها امواج رادیویی ماند خانه هوشمند و یا اینترنت ( هوشمند سازی بیسیم ) ، بدون نیاز به هیچگونه سیم کشی، می باشد. در نتیجه بدون نیاز به ذره ای تغییر در سیم کشی ساختمان و یا نیاز به سیم کشی اضافه خانه هوشمند بیسیم ارزان پیاده سازی می شود. از مزایای سیستم خانه هوشمند می توان به قیمت مناسب و هزینه نصب بسیار کم آن نسبت به حالت دیگر اشاره کرد. در حال حاضر بسیاری از برندهای ایرانی مطرح پیشرفت چشم گیری در زمینه خانه هوشمند داشته اند. بنابراین همین موضوع باعث شده که برندهای ایرانی انتخاب خوبی برای داشتن یک خانه هوشمند ارزان باشد.

پروتکل های ارتباطی

حسگرهای هوشمند بدون هدر دادن آب، گیاهان حیاط یا باغ شما را آبیاری می‌کنند و آبیاری را هنگام بارندگی متوقف می‌کنند. یکی از مزایای این فناوری پیشرفته این است که نیازی به اتصال به هاب مرکزی ندارد. این دستگاه‌ها حتی می‌توانند مکان شما را در خانه تشخیص دهند و دمای اتاق را مطابق با حضور شما تغییر دهند.

بزرگترین چالش ها زمانی به وجود می آیند که هنگام خرید دقت کافی را اعمال نکنید. علاوه بر نکات بیان شده در این مقاله، شناخت دقیق نیازهای پروژه و توانمندی محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به اهمیت این موضوع، استاندارد بودن تجهیزات هوشمندسازی ساختمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استانداردهای بین المللی IEC و CE از جمله مهمترین استانداردهای موجود در این زمینه است. بسیاری از تولیدکنندگان تجهیزات هوشمندسازی ساختمان اقدام به ارائه خدمات پس از فروش برای محصولاتشان می کنند. قبل از خرید از صحت و کیفیت خدمات پس از فروش محصول مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید.

وینک هاب ۲ از پروتکل‌های خانه هوشمند از جمله بلوتوث کم‌مصرف ، سیستم‌های اعلام حریق Kidde، سیستم روشنایی هوشمند Lutron، وای‌فای، پروتکل Z-Wave و بسیاری موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. این سیستم برای هوشمندسازی یکپارچه‌ی لوازم آشپزخانه و دیواری بهترین انتخاب است. به‌راحتی می‌توان از الکسا خواست آهنگ خاصی را از اسپاتیفای پخش کند یا چراغ‌ها را خاموش کند. از آنجا که اکوسیستم آمازون یکی از محبوب‌ترین‌ها در این صنعت است، بیشتر محصولات هوشمند، از جمله محصولات ساخت فیلیپس، سامسونگ، نست و Schlage با الکسا سازگار هستند. الکسا اکنون می‌تواند در پارکینگ شما را ببندد، درهای خانه را قفل و دمای اتاق‌ها را مطابق میل شما تنظیم کند.