دمپر هوا و موارد کاربرد آن چیست؟

دمپر هوا و موارد کاربرد آن چیست؟

شومینه‌ها بخش از سیستم گرمایشی کلاسیک در ساختمان‌ها بوده و با توجه به ابعاد و استفاده از نوع سوخت فسیلی یا هیزمی مصرفی باید کلاهک دودکش مناسبی برای آن انتخاب کرد. کلاهک ژاپنی یا چینی با توجه به تنوع اندازه، جنس و ظاهر به نسبت سایر کلاهک‌های دودکش انتخاب بهتری بوده به جریان هوای مناسب در مسیر دودکش نیز کمک خواهند نمود. مزیت این نوع کلاهک جلوگیری از ورود و لانه‌سازی پرندگان در مسیر دودکش است.

  • از جمله موارد کاربرد کلاهک کلبه ای بعنوان کلاهک لوله های دودکش در منتهی الیه لوله های موتورخانه و نیز در منتهی الیه لوله های ونت بعنوان نمای کلاهک هواکش در بام می باشد.
  • کلاهک کلبه ای عملکرد بسیار مناسبی برای خروج دود و آلاینده از خود کلاهک دودکش نشان می دهد.
  • ساخت و اجرای دودکش ​صنعتی از نظر سیستمی و اصول مهندسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
  • ، دریچه دیواری ، دریچه سقفی ، دریچه فن کویل و خطی آلومینیوم ، دریچه تهویه پادری ، انواع دریچه های بازدید ، پلنیوم باکس و انواع دمپرهای صنعتی ((کیفیت اتفاقی…

روکش های میله ای را می توان به شکل های مستطیلی و دایره ای با میله های گرد ساخته و استفاده کرد. اگر زیرانداز یک روکش نرم نباشد چه باید کرد؟ روکش تیغه معمولاً به صورت مربع و زاویه دار ساخته می شود، اما در مواردی که عملکرد فرعی تیغه زاویه دار نیست و خطرناک نامیده می شود، روکش تیغه باید طبق الگو و گوشه اتاق نشیمن طبق الگوی اولیه ساخته شود. معبرِ گریل های این کلاهک کلبه ای تخلیه شود باید از ورق استیل با عیار ۳۱۶ استفاده نمود. با تکمیل و اتمام مراحل ساخت این کلاهک کلبه ای جهت جلوگیری از خرابی و استهلاک زودرس باید کلیه سطوح کلاهک کلبه ای اعم از سطوح درونی و بیرونیِ این کلاهک کلبه ای بطور کامل بصورت دورورنگ،رنگ آمیزی شود. ضخامت ورق مصرفی برای این کلاهک کلبه ای به طور معمول یک میل میباشد .

تولید کننده لوله انتقال هوا

در غیر این‌صورت بخش زیادی از گازهای سمی حاصل از سوخت سیستم گرمایشی به محیط داخلی ساختمان بازگشته و افراد را دچار مسمومیت خواهد نمود. محاسبه ی دقیق ارتفاع کلاهک کلبه ای و نیز تعداد پره های آن از جمله مواردی است که در ارتقای بازدهی آن موثر می باشد. اما در صورت نیاز به مکش بیشتر و تخلیه ی سریع دود و آلاینده از محوطه ی داخلی حجم آن،به تناسب فشار هوای خروجی می توان تعداد پره های آن را را به هر تعداد که لازم باشد افزایش داد.

توضیحات کلاهک کلبه ای

پس از پاشیده شدن در کوره پخته می شود.برای تناسب بیشترِ ساختارِ کلاهک کلبه ای چندوجهی ،می توان از کدرنگ های متنوع استفاده نمود. بهترین موقعیت برای تعویض کردن شیدهای لوستر همین الان در ماه اسفند می باشد. سلام، شما میتوانید از یک کلاهک ژاپنی چهارگوش 4 پره استفاده نمایید که همه لوله ها را با هم پوشش بدهد. اگر حرارت دودکش خیلی بالا باشد از از این مدل کلاهک با ضخامت بالا نیز استفاده می شود تا عمر آن بیشتر شده و دیرتر دچار استهلاک شود. از این کلاهک جهت تخلیه دود و دی اکسید کربن پخش شده از شومینه ها هم استفاده می شود. و نیز در دهانه خروجی دودکش های صنعتی و خانگی داری کاربرد زیادی می باشد.

در واقع کلاهک کلبه ای علیرغم تخلیه ی دود و آلاینده در برابر نفوذ آب کاملا آببند است و حتی گردوخاک و ریزگرد نیزکاملاً مقاوم است. از جمله موارد کاربرد کلاهک کلبه ای بعنوان کلاهکِ لوله های دودکش در منتهی الیه لوله های موتورخانه و نیز در منتهی الیه لوله های وِنت بعنوان نمای کلاهک هواکش در بام است. کلاهک کلبه ای در مکشِ دی اکسید کربنِ متساعد شده از شومینه های ساختمانی نیز می توان به کار برود.ساختار زیبا و دکوراتیوِ کلاهک کلبه ای در بام های مسطح و شیبدار بهترین گزینه است.به همین جهت استفاده از کلاهک کلبه ای در انواع پروژه های ساختمانی و صنعتی گزینه ی مناسبی محسوب می گردد. شکل شبیه به کلبه‌های ژاپنی این کلاهک دودکش از ورود احتمالی هرگونه حیوان و لانه‌سازی پرندگان در مسیر خروجی هوای سمی ممانعت به‌عمل خواهد آورد. توانایی ساخت با آلیاژ‌های مختلف از جمله ورق روغنی سیاه و گالوانیزه امکان نصب کلاهک کلبه ای ژاپنی در ساختمان با کاربری مسکونی، تجاری و اداری را میسر ساخته است.