آموزش اتوکد رایگان + فیلم آموزشی به زبان ساده

آن را با یک زاویهی 230 درجه روی بیضی کامل کنید. یک پروژه (Project) مجموعهای از نقشههای بههم پیوسته است. با استفاده از ابزار Spline میتوانید با نقاط متصل به هم یک منحنی سینوسی پیوسته رسم کنید. با استفاده از نوار ابزار میتوانید به تمام عملکردهایی که در ادامه معرفی میکنیم، دسترسی داشته باشید. میتوانید با استفاده از ویژگی Extrude طرحهای خود را بیرون بکشید (به آنها ارتفاع بدهید). میتوانید در Drawing Properties آنها را Reference Only کنید. میتوانید نقشههای موجود را در هر زمانی به پروژهی فعال اضافه کنید. در این صورت هر نقشهای که با آن تمپلت ساخته شود، حاوی لایههای سیمِ از پیشتعریفشده است. اگر قطعه دارای چند Catalog Value است که هر کدام دارای Item Number هستند، گزینههای مختلفی برایِ مسیردهی به Balloonهای اضافه وجود دارد. البته، روشهای سادهتری نیز برای رسم یک مربع یا مستطیل در اتوکد وجود دارد. اتوکد یک برنامه حرفهای است که در تغییرات انعطاف پذیری زیادی دارد و دارای قابلیت بررسی خودکار مشخصات است.

از این رو این دوره آموزشی به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است. با Drag کردن موس به صورت افقی و عمودی میتوانید ویوهای دیگر را قرار دهید. وقتی عمل Drag را از راست به چپ انجام میدهید، اشیائی که قسمتی از آنها در مستطیل سبز باشد، دوره اتوکد انتخاب میشوند. میتوانید با Drag & Drop کردن ترتیبش را عوض کنید. با تایپ VISUALSTYLES، میتوانید ظاهر اشیاء سهبعدی را در اتوکد تغییر دهید. آموزش اتوکد این مزیت را دارد که به شما در تبدیل شدن به یک متخصص تمام عیار کمک میکند تا بتوانید زبان ارتباطی این رشته را درک کنید. نکته: اگر اشارهگر موس روی فضای خالی یا شئای باشد که جزو مجموعه ابزار اتوکد الکتریکال نیست، یک منوی خطی استاندارد نمایش داده میشود.

از ابزار New Drawing استفاده کنید. اگر شئ را در یک زاویهی 45 درجه حرکت دهید، وارد ویو Isometric میشوید. مختصات، مقادیر و زوایا با یک “/” از هم جدا میشوند: X/Y/Angle°. بله، بدون حتی یک سوأل، محصول خریداری شده دارای گارانتی بازگشت وجه در صورت عدم رضایت شماست یعنی اینکه پس از خرید بلافاصله ۱۴ جلسه اول (۳/۳۰ ساعت) از کل ۳۴ جلسه (۱۷ ساعت) برای شما قابل دانلود خواهد بود و شما میتوانید جلسات دانلود شده را ملاحظه کنید، اگر به هر دلیلی در طول ۱۰ روز احساس کردید که این دوره آموزشی آن چیزی نیست که نیاز دارید به ما اطلاع خواهید داد و بلافاصله کل مبلغ به حساب شما برگردانده خواهد شد. اگر یک ترمینال چند سطحی داشته باشید، میتوانید ترمینالها را به هم وصل کنید و هر ترمینال نمایانگر یک سطح باشد. اگر آن را Auto-hide کرده باشید، با بردن موس رویش، به صورت خودکار باز میشود. میتوانید برای مدیریت فضایِ صفحه، یک Palette را Dock کنید، اندازهاش را تغییر دهید یا آن را Auto-hide کنید.

همانطور که قبلاً گفتیم، اتوکد توانایی Import کردن فایلهای مش را ندارد، اما میتواند با فرمتهای استاندارد ISO مثل STEP و فرمت Interchange اتودسک (.dxf) کار کند. با اتوکد میتوان فایلها را به صورت.stl ذخیره کرد، اما نمیتوان فایلهای .stl و .obj را باز کرد. اما اگر علاقه دارید، میتوانید لایسنس آن را خریداری کنید. اگر میخواهید واحدها (Units) را به سیستمی تغییر دهید که به آن عادت دارید، روی A بزرگِ قرمز رنگ در بالای گوشهی سمتِ چپ کلیک کنید. میتوانید استایل آن را از 2D Wireframeبه Shades of Grey یا هر استایل دیگری که دوست دارید، تغییر دهید. وقتی که مکان هر گزینه را یاد گرفتید، میتوانید با حرکت موس فرمان موردنظر را اجرا کنید. اگر یک ویو را انتخاب کنید، میتوانید آن را با مربع آبی حرکت دهید و اندازهاش را با مثلث آبی تغییر دهید.

برای ساخت یک شئ سهبعدی، دو کلمهی Mode و Solid را به ترتیب تایپ کنید. سپس شما میتوانید این مش را تبدیل به مدل Surface و یا Solid تبدیل کنید و از مزایای مربوطه استفاده کنید. تنها در صورت یک Rotation 360 درجه، شئ Solid میشود. برای شروع سعی کنید یک مربع بکشید. میتوانید پروژهی جدید را با ادامهی یک پروژهی قبلی شروع کنید. یک خط از مرکز مختصات در راستای محور Y رسم کنید و طول آن را 50 بگذارید. این ها مواردی هستند تا بفهمید هدف از طراحی AutoCAD چه بوده است .

آموزش اتوکد دوبعدی

البته، اتودسک نرمافزار دیگری به نام Inventor دارد که برای ساخت یا ویرایش مدلهای سهبعدی بسیار مناسب است. اگر قصد پرینت سهبعدی دارید یا میخواهید طرحهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، باید یک فایل Mesh مثل .stl را ایجاد و ویرایش کنید. مدلسازی سه بعدی در اتوکد فرصت های بی نظیری را برای علاقمندان این نرم افزار ایجاد میکند. اتوکد بی شک قدرتمندترین نرم افزار رایانه ای در زمینه ی طراحی و نقشه کشی ساختمان میباشد. اتوکد بی شک قدرتمندترین نرم افزار رایانه ای در زمینه ی طراحی و نقشه کشی ساختمان می باشد. اتوکد (AutoCAD) نرم افزاری برای ترسیم و طراحی نقشه های دقیق و حرفه ای مهندسی و صنعتی می باشد. مجبور نیستی چندین دستور را با هم ادغام کنی تا به نتیجه ای از ترسیم برسی . برای تغییر تنظیمات مختلف، از تبها استفاده کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اتوکد توسط دانشجویان، معماران، مهندسان با تجربه، طراحان مد، نقشه برداران، طراحان دکوراسیون داخلی و غیره استفاده میشود. احتمالاً این جذابترین قسمتِ این آموزش اتوکد برای شما باشد. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. ۴- نحوه برگزاری دوره غیر حضوری: آموزش در فضای skyroom انجام می شود که آدرس آن برای شرکت کنندگان ایمیل خواهد شد. با این حال افرادی که در بیش از یک دوره ثبت نام کنند از تخفیف مضاعفی برخوردار خواهند شد. در بالای گوشهی سمت راستِ DrawSpace، یک قطبنما (Compass) میبینید. برای چرخاندن DrawSpace، روی “Orbit” در تولبار سمتِ راست کلیک کنید.

اتوکد را می توان محبوب ترین نرم افزار استاندارد طراحی دانست که این روزها طرفداران بسیار در سراسر دنیا دارد. آموزش اتوکد دوبعدی AUTOCAD (دوره اتوکد AUTOCAD): نرم افزار AUTOCAD محصول شرکت AUTODESK عمومی ترین و پر کاربردترین نرم افزار در زمینه ترسیم و طراحی به کمک کامپیوتر است. در واقع به بیانی دیگر می توان گفت اتوکد یکی از پایه ای ترین نرم افزارهای طراحی و مدلسازی دوبعدی و سه بعدی در حوزه عمران ، معماری و نقشه کشی است. و اینگونه خواهید توانست دید بازتر و خلاقانه تری نسبت به فضای نرم افزار و طراحی در این محیط بدست آورید. فرصت آموزش اتوکد دو بعدی و سه بعدی و تمام ترسیمات این نرم افزار در آموزشگاه مهارت آموزی تبریز را از دست ندهید. میتوانید با استفاده از ویرایشگر موجود، پایگاهدادهی Footprint Lookup را ویرایش کنید.

مجموعه ابزار اتوکد الکتریکال نامهای کد منبع را با نام مقصد مطابقت میدهد و شماره سیمهای منبع را روی شبکهی مقصد مینویسد. هنگام ذخیرهی سمبل شماتیک، از قوانین نامگذاری مجموعه ابزار اتوکد الکتریکال پیروی کنید. از ابزار New Drawing استفاده کنید. از Reference System برای داشتن تگهایِ قطعات و شمارهی سیم منحصربهفرد استفاده میشود (اگر نوع تگ Sequential نباشد). فرمان Scoot محدود به قطعاتی است که تنها یک یا دو سیم متصل دارند. میتوانید هنگام افزودن، آن را به یک Footprint پنل مرتبط کنید. و یا هنگام خروجی پی دی اف، فونت فارسی مشکل داشته باشه؟ هنگام باز کردن نرمافزار اتوکد، روی “Start Drawing” کلیک کنید تا یک فایل یا پروژهی جدید ساخته شود. سپس Accept کنید. حالا روی Distance کلیک و اولین طول Chamfer را وارد کنید.