۵ کاربرد ماشین لرنینگ در دیجیتال مارکتینگ

اشخاصی که طرح آفیس خانگی و بسته بیزنسی 250 را انتخاب میکنند، باید از این پکیج 35 ماه و نیم استفاده کنند تا به مرحله صرفه جویی در هزینه برسند (اگر مالک کسب و کاری هستید و نرمافزار مایکروسافت را برای کامپیوترهای مختلف میخرید، در این صورت باید مدت بیشتری از آفیس استفاده کنید تا بتوان گفت که در هزینهها صرفه جویی کردید چون قیمت طرح 365 Business به ازای هر شخص در ماه 5 دلار است). در ضمن از الگوریتمهای یادگیری ماشین برای پردازش تصویر در شکل­گیری­ بافت­های غیر طبیعی اندام­های انسان استفاده می­شود، تا به تشخیص زودهنگام سرطان برسند. لازم است بدانید که Gradient boosting یک روش یادگیری ماشین است. وجود مایکروسافت 365 باعث شده که کارهایی مثل ایمیل کردن داکیومنتهای کاری قدیمی و منسوخ شوند.

مایکروسافت امسال چندین بار ویندوز ۱۱ را به روزرسانی می کند و قابلیت های جدید دیگری را به این سیستم عامل می آورد؛ از جمله اپلیکیشن کالیبراسیون HDR ایکس باکس به دسکتاپ اضافه خواهد شد که به موجب آن اجرای بازی های قدیمی درون پنجره های کوچک (Windowed Games) را با تأخیر ورودی اندک، Auto HDR و نرخ نوسازی متغیر (VRR) ممکن می شود. قابلیت اضافه کردن محتوای چندرسانه ای شامل تصاویر و ویدیوها در متن را دارید. مایکروسافت آفیس یک مزیت مشخص دارد، اینکه فقط یک بار این نرمافزار میخرید و همیشه آن را در اختیار دارید. این کاربرد فقط توسط ماشین لرنینگ ارائه میشود. میتوان گفت که ماشین لرنینگ انواع مختلفی دارد که ممکن است شما به عنوان یک متخصص در زمینه ماشین لرنینگ با آنها مواجه شوید: از کل زمینههای تحصیلی گرفته تا تکنیکهای خاص. اگر با حساب Microsoft خود وارد سیستم شوید، روشهای دیگری برای کسب امتیاز بدون نیاز به آزمون یا پر کردن نظرسنجیها وجود دارد. یا هر زمانی که از سرویس GPS برای بررسی مسیر از مبدا به مقصد استفاده میکنیم، برنامه مسیرهای مختلف را به ما نشان میدهد و میزان تراکم ترافیک در آن لحظه را بسته به میزان تعداد وسایل نقلیه نشان میدهد و مسیری را که در آن وسایل نقلیه کمتری قرار دارند انتخاب میکند.

مثلاً میتوان با استفاده از یک الگوریتم بدون نظارت، پیشبینیهایی درمورد مجموعهای از دادهها انجام داده و نتایج آن را در یک الگوریتم تحت نظارت وارد کرد. این دسته از الگوریتمها نیز مانند روشهای خوشه بندی، دارای این قابلیت هستند که ساختار ذاتی دادهها و اطلاعات را مورد بررسی قرار دهند و از آنها بهره برداری کنند. برای نمونه میتوان به خوشه بندی و کاهش ابعاد یادگیری اشاره کرد. شاید کسی کارمند یا وب دیزاینر باشد یا در رشتهی مهندسی برق تحصیل کرده و الان تصمیم گرفته است یادگیری ماشین را بیاموزد. به طور کلی میتوان گفت این الگوریتمها، به صورت نظارت نشده و یا با استفاده از خلاصه و همچنین توصیف دادهها با کاربرد اطلاعات کمتر، مورد استفاده قرار میگیرند. این الگوریتم به دلیل کاربردی بودن، هم برای دسته بندی، مورد استفاده واقع میشود و هم برای رگرسیون از پرکاربردترین الگوریتمهای یادگیری ماشین محسوب میشود. سپس الگوریتم روابط بین پارامترهای داده شده را پیدا میکند و اساساً یک رابطه علت و معلولی بین متغیرهای مجموعه داده ایجاد میکند. انواع قالب ، طرح ها ، تم و فونت های متنوع در ایجاد اسلاید های گرافیکی را دارد. و اگر بتوانیم با خودداری از خرید اشتراک مایکروسافت 365 کمی در هزینهها صرفه جویی کنیم، این حرکت ارزش از دست دادن قابلیتهای اختصاصی که فقط در طرح اشتراکی موجود هستند را دارد؟

در ایران چند وقتی است که مجسمسازی خودکار دادهها برای گزارشهای پیشرفته مورد توجه کسب و کارهای حرفهای قرار گرفته که در این میان دیتاک چندین نمونه حرفهای با ظاهر گرافیکی زیبا را با تکیه بر فنّاوری روز آماده کرده است. امروزه بسیاری از پلتفرمها، از آنالیز دیتا و الگوریتمهای پیشرفته یادگیری ماشین استفاده میکنند تا به روندهای بازار، الگوهای رفتاری افراد و سایر اطلاعاتی که به راحتی قابل درک نیستند، وضوح بیشتری ببخشند. لازم است بدانید که در حال حاضر، یادگیری ماشین، توانسته به کمک تکنولوژیهای خودروهای خودران بیاید. در پشت صحنه، موتور در حال تلاش برای تقویت الگوهای شناخته شده در رفتار آنلاین اعضا است. ویندوز ۹۵ به علت اینکه عضو زین پس ویندوز ۳ است تحت نام ویندوز ۴ نیز شناخته شده.

درحالی که تجربه لمسی ویندوز ۱۱ به اندازه ای که از آن انتظار می رفت و طبق وعده های مایکروسافت، رضایت بخش نبود، کیبورد مجازی جدیدی که به این سیستم عامل اضافه شده تغییرات جذاب و بهبودی های زیادی داشته است. این برنامه نیز با لایسنس اورجینال مایکروسافت قابل نصب و راه اندازی است که یک محیط برنامه نویسی حرفه ای به حساب می آید و در هر زمینه ای برای توسعه دهنگان آن کاربردی می باشد، به خاطر همین خصوصیت می توان گفت که محصول دیگری در این کلاس وجود ندارد که بتواند کاملا با ویژوال استودیو رقابت کند. زمانی از این الگوریتم استفاده میشود که در آن، خروجی، تشخیص داده شده باشد و وقوع برخی از رویدادها مد نظر باشد.

این سرویس ابزارهای متنوعی را در اختیار کاربران قرار میدهد که شامل پس زمینههای سفارشی و مات، مدهای متفاوت نمایش، اتاقهای مجزا یا breakout و چت است. در برنامه نویسی سنتی، برنامه نویس، برنامه را به طور کامل به کامپیوتر میداد و دقیقا به رایانه می گفت که چه کار کند، در واقع فرآیند کاملا دستی بود، و برنامه نویس برنامه را خلق میکرد. همانطور که در مقاله خواندید، در واقع سرویس های اژور از شرکت مایکروسافت بر پایه محاسبات ابری ایجاد شده است و از طریق محاسبات ابری می توانید نرم افزارهای مخصوص خود را بدون نیاز به سخت افزار و صرفا با کمک یک دستگاه هوشمند نظیر کامپیوتر و یا موبایل و همچنین یک اتصال اینترنتی ساده، راه اندازی و استفاده کنید. ورودی می شود تراکنش های مشتریان و خروجی هم که دو حالت بیشتر ندارد یا بله یا خیر ورودی ما خواهد بود. آفیس آنلاین برای کاربران معمولی که هر از گاهی داکیومنت ورد یا صفحه گسترده ایجاد میکنند گزینه بدی نیست اما فقط در صورت اتصال به اینترنت کار میکند در نتیجه برای مشاغلی که به صورت آفلاین کار میکنند یا کانکشن اینترنت ضعیفی دارند مناسب نیست چون معمولاً در این حالت تأخیر زیادی را تجربه میکنند.

از یادگیری ماشین به عنوان یکی از موارد مهم در زمینه هوش مصنوعی یاد میشود. اگر گزینه یا برنامهای مربوط به خیریه را انتخاب کردید، روی دکمه اهدا کلیک کنید، اگر قرعه کشی را به عنوان جایزه انتخاب کردهاید، دکمه ورود به قرعه کشی را انتخاب کنید، سپس آن را تأیید کنید. الگوریتمهایی که بر روی مجموعههای دادهای آموزش داده شدهاند که جمعیتهای خاصی را حذف میکنند یا حاوی خطا هستند، میتوانند به مدلهای نادرستی از جهان منجر شوند که در بهترین حالت، شکست میخورند و در بدترین حالت، تبعیضآمیز هستند. در ادامۀ مقاله به معرفی ۷ حوزه­ای که پیشرفت خود را مدیون به کارگیری یادگیری ماشین هستند می­پردازیم تا شما هم با این آموزش یادگیری ماشین، در هر حوزه­ای که هستید با ایده­های بهتر، یک تحول اساسی خلق کنید.

متوسط هزینه برای رایانش ابری نیز در حال افزایش است، از 1.62 میلیون دلار در هر کسب و کار در سال 2016 به 2.2 میلیون دلار امروز رسیده است و این فقط شرکت ها نیستند که برای اطمینان از مشاغل خود در پیشگام این تغییر دیجیتال هستند، بلکه اکثر فناوری ها و تکنولوژی ها قصد دارند تا از رایانش ابری در این زمینه استفاده سایت gadgets361 کنند. شرکت های بسیار زیادی هستند که از تکنولوژی مایکروسافت اژور استفاده می کنند و با استفاده از فضای ابری آن، اقدام به راه اندازی یک کسب و کار کرده اند و یا کسب و کار خود را توسعه داده اند. اکثر شرکتهای معتبر یا بسیاری از وب سایتها امکان چت کردن و صحبت با پشتیبانی مشتری را فراهم میکنند. اما دیگر زمان پایان این مشکلات فرا رسیده؛ چرا که با فراهم شدن امکان خرید آسان و با قیمت مناسب لایسنس اورجینال مایکروسافت از سایت «کارت تک» می توان به راحتی با ایرادات و مخاطرات استفاده از نسخه های غیراصلی خداحافظی کرد. این ویندوز دارای چندین نسخه از جمله هوم (Home Basic)، هوم پریمیوم (Home Premium)، پروفشنال (Professional)، اِنتِرپرایز (Enterprise) و آلتیمیت (Ultimate) بود که در نسخههای ۳۲ و ۶۴ بیتی عرضه شدند. شاید کنجکاو شوید که چرا در این دوره مبحث یادگیری ماشین یا ماشین لرنینگ داغ است و خیلیها سعی در پیشرفت در این زمینه دارند.

آیا تابحال از اپلیکیشن بَلَد، نشان یا وِیز (Waze) استفاده کردهاید و از توانایی آن برای پیدا کردن بهترین مسیر لذت برده­اید؟ بنابراین با استفاده از آن، به جای استفاده از یک تخمین و یا پیش بینی ضعیف، چندین الگوریتم محکم و قوی خواهیم داشت. این الگوریتم از نقاط داده، برای یافتن بهترین خط برای مدلسازی، استفاده میکند و خود، دو نوع ساده و چندگانه دارد. از آنجایی که استفاده از نیروی انسانی هزینه بر است و همچنین دقت نیروی انسانی در یک فرآیند طولانی مدت پایین می آید از ماشین لرنینگMachine learning استفاده می شود زیرا تکرار پذیری بالاتری دارد به عبارتی یک کار را هزار بار با یک تکرار و یک دقت انجام میدهد. این امر در ردیابی رفتارهای غیر معمول افراد مانند: چرت زدن روی نیمکتها، ایستادن طولانی مدت، تلو تلو خوردن شان و غیره کمک می کند. این مجموعه از محبوب ترین و کاربردی ترین نرم افزارها تشکیل شده است که به شما در راحت تر انجام دادن کارتان کمک می کند. شرکت مایکروسافت امروز آپدیت تجمیعی خودش برای میل سرور معروف و محبوب خودش یعنی Exchange Server 2019 رو ارائه داد. نخستین سخت افزار شرکت مایکروسافت، تبلت سرفیس بود که تاریخ تولید آن به سال ۲۰۱۲ باز می گردد.

• مسئله وابستگی بیشتر بر یافتن قواعد یا الگوهایی تمرکز دارد که از یک مجموعه داده محافظت میکنند. علاقهمند این امکان را دارد که در دورههای کاملا آنلاین آنها شرکت کند. پس، اگر شما از کسانی باشید که برای یادگیری حتما باید با استاد در تعامل مستقیم باشد، میتوانید در دورههای هیبرید شرکت کنید. اگر علاقهای به نصب ویندوز ۱۱ ندارید و یا سیستم شما امکان نصب آن را ندارد، اصلا نگران نباشید. اگر رشتهی تحصیلی شما در مدرسه ریاضی یا فنیوحرفهای است، و اگر در دانشگاه در مقطع کارشناسی رشتهی مهندسی کامپیوتر بخوانید؛ میتوانید در کنکور ارشد همان رشته (مهندسی کامپیوتر) شرکت کنید و در گرایش هوش مصنوعی (در بعضی دانشگاهها هوش مصنوعی و رباتیک) ادامه تحصیل دهید. اگر به یادگیری صفر تا صد کار با کامپیوتر علاقمند هستید، حتما شرکت در کلاس کامپیوتر مجتمع فنی آریا تهران را از دست ندهید. مفهوم کلی: الگوریتمهای یادگیری ماشین بر اساس مجموعهدادههایی آموزش میبینند که در آن ها یک ورودی فرضی، براساس یک تابع نگاشت، به یک خروجی مشخص میانجامد. طبق اعلام مایکروسافت، به روزرسانی های قابلیت محور که اصطلاحاً به آن ها Feature Update گفته می شود، به صورت سالانه برای ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ دردسترس قرار می گیرند.

در این مطلب به این سوال که تفاوت ماشین لرنینگ Machine learning با برنامه نویسی سنتی چیست پاسخ می دهیم و فرآیند ورودی و خروجی و برنامه در آن ها را مقایسه می کنیم. حال سوال مهم این است که واقعا باید آنهمه ریاضی یاد گرفت؟ در حال حاضر، یادگیری و آموزش ماشین لرنینگ، موضوع بسیار مهمی است. الگوریتم جنگل تصادفی را میتوان نوعی الگوریتم یادگیری ماشین لرنینگ، با استفاده و کاربری بسیار ساده به شمار آورد. ماشین لرنینگ، نوعی هوش مصنوعی است که به برنامههای نرمافزاری اجازه میدهد تا در پیشبینی نتایج دقیقتر شوند، بدون اینکه به صراحت برای این کار برنامهریزی شده باشند. تمرکز اصلی یادگیری ماشین بر توسعه برنامه های کامپیوتری می باشد که بتوانند به اطلاعات دسترسی یافته و از آن برای یادگیری خود بهره ببرند. از مهم ترین مخاطرات و مشکلات استفاده از محصولات غیر اصلی مایکروسافت، عدم پایداری نرم افزار روی سیستمها، کاهش مشخص سرعت ویندوز و نرم افزار مورد نظر، نفوذ پذیری بالا و نبود امنیت کافی، عدم امکان پشتیبانی از سوی تولیدکننده و هزینههای نگهداری غیرقابل پیش بینی و زیاد آن است.

در این مورد، برنامهریز مثل معلمی است که آزمون کوچکی از شاگردانش میگیرد. شاید بتوان مسائل دنیای واقعی، مثل طبقهبندی مجموعهای از عکسهای واقعی را با یادگیری ماشین نیمهنظارتی، بهتر حل کرد. کاربران ایمیل از تعدادی فیلتر اسپم استفاده میکنند، که این فیلترها به طور مداوم در حال به روزرسانی هستند و این کار عمدتا با استفاده از یادگیری ماشین انجام میشود. مایکروسافت اژور در حال حاضر در 54 منطقه موقعیت مکانی خود را ثبت کرده است و در 140 کشور جهان. این ربات اطلاعات را از وبسایت استخراج کرده و پاسخ مناسب را به مشتریان ارائه میدهد. ما در گذشته توضیح داده ایم که چگونه مایکروسافت شروع به ارائه Edge جدید کرده است. پرادیپسال 20مایکروسافت امروز از انتشار نسخه v85.0.564.8 برای کانال Edge Dev خبر داد. مایکروسافت مرورگر خود را در سال 2015 با نام Project Spartan راه اندازی کرد و سپس به Edge 2018 تغییر مکان داد که جایگزینی برای Microsoft Explora است تا رقیبی برای مرورگرهای بزرگ جهانی باشد.