چیلر صنعتی چیست؟ ساخت و قیمت خرید دستگاه چیلر صنعتی تهویه نگار-بتا تهویه

به طور کلی هر مکانی برای استفاده از چیلر مناسب است، اما چیلرها در ساختمان های مسکونی بازدهی زیادتری دارند و بیشتر نتیجه بخش هستند. از این سیستم ها در صنایع مختلفی از جمله مجتمع های تجاری، مسکونی، تفریحی، داروسازی، صنایع غذایی و… استفاده می شود و می توان از آن برای تنظیم دمای محیط و در تمامی فصل های سال، استفاده کرد. برای تعویض روغن نیاز به تخصص و تجریه کافی می باشد، در صورتی که با انواع روغن و سیستم های برودتی آشنایی دارید می توانید اقدام به تعویض روغن نمائید. بطور کلی چیلر دستگاهی پیچیده و متنوع می‌باشد و بحث در مورد آن، به یک مقاله جامع‌تری نیازمند است. ما سعی بر آن نمودیم که در این مقاله، سوالات و ابهامات شما را در زمینه چیلر، کم و بیش برطرف نماییم و حتماً بصورت جداگانه و جامع، به تک‌تک موضوعات اشاره شده در این مقاله می‌پردازیم. خرسند خواهیم شد که دیدگاه و سوالات خود را در این زمینه با ما در میان گذاشته تا در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ و با شما ارتباط حاصل نماییم.

این دستگاه اسکرول در تولید و ایجاد هوای تازه و دلچسب تاثیر مثبتی دارد. این دستگاه، دارای عملکرد عالی بوده و دارای خنک کنندگی است، بنابراین مصرف آن که دارای کیفیت بوده، در محیطی بزرگ مقرون به صرفه باشد. استفاده از چیلر نسبت به کولر گازی برق کمتری را مصرف میکند، در نتیجه درمصرف برق بسیار صرفه جویی می شود. مهمترین مزیت استفاده از چیلر اما احتمالا کاهش سروصدای سیستم های سرمایشی باشد. در اکثر ساختمان های مسکونی بعد از گذشت چند سال سیستم های سرمایشی به سروصدا می افتند و معمولا به جز تعویض، راه حل نهایی برای رفع این مشکل وجود ندارد. • محل قرار گرفتن دستگاه باید طوری انتخاب شود که هوای خروجی در اثر وزش باد به داخل نیاید.

چیلر اسکرال هوا خنک اینورتر میدیا MC-SU60

در چیلر تراکمی با کندانسور آبی معمولا فشار پایین را روی 30 psi و فشار بالا را روی psi 220 و با کندانسور هوایی فشار پایین را روی 40 و فشار بالا را روی 250 psi می توان تنظیم کرد. مبرد در اواپراتور در حالت مایع اشباع یا نزدیک به مایع اشباع در فشار و دمای پایین وارد اواپراتور می گردد و با گرفتن گرما از آب (سیال ناقل) یا هوا به بخار در همان فشار پایین تبدیل می گردد. برای اینكه بخار ایجاد شده مجددا به مایع اولیه برگردد (مایع اشباع به مایعی گفته می شود كه تحت یک فشار معین به بخار تبدیل می گردد.) می بایست گرمای جذب شده از مبرد جدا شود.

از آب سرد تولید شده در چیلر جهت خنک‌کاری تجهیزات و دستگاه‌های صنعتی و تولیدی و همین‌طور خنک‌سازی قالب‌های صابون و تزریق پلاستیک استفاده می‌شود. بطور کلی در چیلرهای جذبی مصرف سوخت بالا و مصرف برق پایین می‌باشد و نمی‌توان از آن‌ها در شهرهای با رطوبت بالا استفاده نمود. چیلرهای تراکمی در ظرفیت‌های 2 الی 2000 تن سرمایش طراحی و تولید می‌گردند. در سیکل جذبی تولید سرمایش بر اساس ایجاد خلاء و کاهش دمای تبخیر مبرد و استفاده از ماده جاذب جهت جذب بخار مبرد می‌باشد. چیلرها از نظر ساختار و سیکل عملکردی دارای تنوع زیادی می‌باشند که موارد و عوامل مختلفی در انتخاب یکی از انواع آن می‌تواند تعیین کننده باشد. کنترل روغن دارای دو لوله موئین می باشد که یکی از آنها به قسمت ساکشن (مکش) کمپرسور و دیگری به قسمت فشار روغن کمپرسور متصل می شود.

سیستم های کنترلی در چیلر تراکمی

منبع تامين انرژی می تواند حرارت اتلافی در يک فرآيند و يا منابع تجديد پذير باشد. چیلر جذبی، مدار و سیکل کارکردی کاملا متفاوت نسبت به چیلر تراکمی دارد. در نوع جذبی از یک ماده مبرد که عمدتا آب و یک ماده جذب که لیتیوم بروماید می باشد استفاده می شود . از سوی دیگر انتخاب چیلر با سایز پایین تر نیز علاوه بر آنکه نمیتواند شرایط دمایی مناسب برای ساختمان را تامین کند ، موجب کارکرد بی وقفه دستگاه میشود و این موضوع نیز باعث استهلاک فراوان و کوتاه شدن طول عمر دستگاه خواهد شد . انتخاب سیستم کنترل ظرفیت و تعداد چیلرها بر حسب تن تبرید کلی نیز ، در انتخاب چیلر مناسب برای ساختمان حائز اهمیت است . چیلر با گرفتن گرما از آب آن را خنک میکند و این بار گرمایی را در محیط خارجی آزاد میکند.

اکثرا ماده جاذب مورد استفاده در سیکل های های جذبی، لیتیوم برمید می باشد زیرا این ماده قابلیت جذب بالای بخار آب را دارد و همپنین سمی و قابل انفجار نیست. یکی دیگر از انواع چیلر است که بیشتر در ساختمان های مسکونی یا اداری کوچک استفاده می شود. این دستگاه برای ساختمان های مسکونی با تعداد واحدهای کم مناسب می باشد. سیستم های گرمایشی و سرمایشی نیز وظیفه تهویه بیمارستان را در فصل سرد و گرم سال برعهده دارند. این چیلرها در فضاهای اداری، تجاری و صنعتی به منظور سرد کردن و همچنین کاهش رطوبت موجود در هوا استفاده می‌شود. چیلر از لحاظ کاربرد در دو مکان استفاده می‌شود مورد اول به منظور تهویه مطبوع و مورد دوم در صنعت کاربرد دارد.

  • زیرا این دستگاه تنها قابلیت کار با برج خنک کننده را داشته و همان طور که گفته شد از برج خنک کننده در مناطق مرطوب و کم آب نمی توان استفاده betatahvie کرد.
  • سرمایش فرآیندی است که حرارت یک محیط و یا یک ماده را بطور چشمگیری کاهش می دهد، به بیانی دیگر سرمایش عملیاتی برای انتقال حرارت از یک محیط با دمای کم به یک محیط با دمای بیشتر می باشد.
  • آب خنک از چیلر و از راه واحدهای انتقال هوا به سراسر ساختمان پمپاژ می شود.
  • دمای هوای عبوری در كندانسورهای تبخیری تا حدودی گسترش می‌یابد ولی عمدتاً در تقطیر خنک سازی شده با عمل تبخیر، آب پاشیده شده بر روی كندانسور به دست می آید و هوا جهت افزایش تبخیر با رفع بخار آب مورد استفاده قرار می گیرد.
  • این گرما می تواند به وسیله خورشید، نفرات داخل ساختمان، تجهیزات الکتریکی و….
چیلر صنعتی چیست؟ ساخت و قیمت خرید دستگاه چیلر صنعتی تهویه نگار-بتا تهویه

هر کدام از چیلرهای دسته بندی زیر اگر در برودت صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد، در اصطلاح آن را چیلر صنعتی می نامند. این گروه نیز به دو دسته دو اثره با تغذیه بخار و دو اثره با شعله مستقیم تقسیم می شوند. این چیلرها، نسل جدید چیلرهای جذبی محسوب می شوند و سیکل تبرید آن ها نسبت به چیلرهای جذبی تک اثره کامل تر می باشد. این گروه خود به سه دسته چیلرهای تک اثره با تغذیه بخار، تک اثره با تغذیه آب داغ (دمای بالای 100 درجه سانتی گراد) و تک اثره با تغذیه آب گرم (دمای زیر 100 درجه سانتی گراد) تقسیم می شوند.

مینی چیلر صنعتی پامکو مدل PIMC125

بین فشار مکش کمپرسور و فشار روغن باید حداقل 10 psi فشار باشد در غیر این صورت کنترل روغن فرمان قطع می دهد. هنگامی که کنترل روغن احساس کند که فشار زیر 10 psi است یک هیتر درداخل کنترل روغن شروع به گرم شدن می شود و پس از تقریبا 90 ثانیه حرارت هیتر باعث قطع شدن جریان شده و کمپرسور خاموش می شود. لذا گرمای جذب شده توسط مبرد می بایست به محیط های مذكور منتقل گردد.