پشتیبانی شبکه و نگهداری سرور ⬅️ کلینیک تخصصی IT-ترازنت

گستردگی کاربرد و تأثیرات آن در ابعاد مختلف زندگی امروزی و آینده جوامع بشری به یکی از مهمترین مباحث روز جهان مبدل شده و توجه بسیاری از کشورهای جهان و مجامع علمی معتبر را به خود معطوف کرده است در نتیجه نقش ICT در توسعه و افزایش کارایی دولت الکترونیک و تجارت الکترونیک بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در حوزه ای تی افراد مشغول به ذخیره، پردازش بازیابی و حفاظت اطلاعات دیجیتالی هستند. نصب نرم افزار طراحی و ساخت شبکه و مدیریت پایگاه داده ها از جمله وظایف آن‌ها است. همانطور که گفته شد دانشگاه MIT برنامه‌های تحصیلی خود را با کیفیت آموزشی بسیار بالایی به دانشجویان ارائه می‌دهد و در این زمینه شهرت فراوانی در بین دانشگاه‌های ‌بین‌المللی دارد. با توجه به اینکه دانشگاه ام آی تی یکی از دانشگاه‌های برتر جهان شناخته می‌شود، مدرک ارائه شده از این دانشگاه دارای اعتبار بسیار بالایی است و دانشجویان می‌توانند پس از فارغ التحصیلی در هر کجای جهان مدرک معتبر و قابل قبولی را به عنوان مدرک تحصیلی خود ارائه دهند. این مهندسین می توانند در بسیاری از صنایع از جمله بهداشت، دولت، تجارت و آموزش و پرورش مشغول به کار شوند.

برنامه نویسان ایجاد برنامه های تحت وب و تحت ویندوز ، سیستم های داخلی و نرم افزارهای پیچیده شامل پایگاه های داده و سیستم های ERP را به عهده دارند . به طور خلاصه برنامه نویسان با استفاده واحد های ساختمانی ایجاد کننده اکثر محیطهای پیشرفته IT و کنار هم قراردادن این اجزاء و تغییر آنها، پروسه های منحصر به فرد ویژه سازمان ها را ایجاد می نمایند . مدارک رایج جهت این زمینه مدرک MCSD مایکروسافت ، مدارک Sun Java و اوراکل می باشد . آی تی پشتیبان با بهره گیری از کارشناسان با تجربه در حوزه خدمات پشتیبانی شبکه و کامپیوتر توانسته است سالیان متمادی با کیفیت به وظیفه خود عمل کند و با جلب رضایت کارفرمایان در مسیر خود با قدرت ادامه دهد.

نرم‌افزار برخلاف سخت‌افزار چیزی نیست که بتوانید آن را به‌صورت فیزیکی تغییر دهید. نرم‌افزار دربرگیرنده‌ی تمام داده‌ها و برنامه‌هایی است که به‌صورت الکترونیکی ذخیره می‌شوند، مانند سیستم عامل یا ابزار ویرایش فیلم. حتماً می‌دانید که کار با سخت‌افزار و نرم‌افزار بخشی بزرگ از وظایف واحد آی تی است؛ اما سخت‌افزار چیست؟ و همین‌طور نرم‌افزار؟ بیایید این تفاوت مهم را به زبان ساده توضیح دهیم. ساده‌ترین تعریف برای آی تی، کاربرد فناوری برای حل مشکلات تجاری یا سازمانی در گستره‌ای وسیع است. اعضای واحد آی تی، صرف‌نظر از مسئولیتی که دارند، با دیگران برای حل مشکلات مربوط به حوزه‌ی فناوری، چه بزرگ چه کوچک، کار می‌کنند.

و در مورد برنامه نویسی بله حداقل باید زبانتون در حد متوسط باشه که بتونید کارتون رو راه بندازید اگر به مشکلی خوردین و در ضمن بیشتر منابعی که برای یادگیری برنامه نویسی هست به انگلیسی هست پس با این حساب فک میکنم جواب روشن باشه براتون. با عرض سلام به خدمت شما کارکنان محترم (همیار آی تی) آیا رشته آی تی را باید از کجا شروع کرد و اینکه بدون رفتن به دانشگاه میتوان در آموزشگاه های معتبر تدریس دید یا خیر؟ ممنون میشم سوالم http://taraznet.com/it-services/ را جواب بدهید. خیلی از افرادی که وارد رشته‌های مرتبط با کامپیوتر و آی‌تی در دانشگاه می‌شوند، گمان می‌کنند درس‌های تدریس شده در دانشگاه برای آن‌ها کافیست و می‌توانند از طریق آن به موفقیت برسند، اما این طرز فکر کاملا اشتباه است، دروس دانشگاهی فقط طرز فکر مهندسی را در شما پرورش می‌دهند. با گذشت بیش از دو دهه از ورود فناوری ارتباطات و اطلاعات به کشور و گسترش و کاربرد آن در کسب و کار می گذرد متاسفانه آمار های جهانی حاکی از عقب ماندگی ما از سرعت حرکت در زمینه فناوری ارتباطات و اطلاعات است. فسفر، جامع‌ترین مرجع معرفی رشته‌های تحصیلی و دانشگاهی و همچنین مشاغل حرفه‌ای در ایران، و نیز معرفی فرصت‌های مهاجرتی برای هر رشته و شغل، در تلاش است تا از یکی از بزرگترین مشکلات موجود در جامعه یعنی بیکاری و همچنین عدم تطابق شغل افراد با حرفه، مهارت، رشته و علایق آنها جلوگیری کند.

  • سلام دوست گرامی، اگر منظورتون رشته‌ی آکادمیک IT هست، باید بگم که این رشته به صورت اختصاصی در دوره‌ی لیسانس با عنوان مهندسی فناوری اطلاعات وجود داره و متفاوت از علوم کامپیوتر هست.
  • خرید و فروش و تبادل هر گونه کالا، خدمات و یا اطلاعات از طریق شبکه ‌های رایانه ‌ای یا انجام مبادلات تجاری در یک قالب الکترونیکی، از تعاریفی است که برای تجارت الکترونیکی بیان شده است.
  • نظارت بر میزان پیشرفت در رسیدگی به مشکلات شناخته شده و ارائه مشاوره برای کارکنان بخش مدیریت رخداد در خصوص یافتن بهترین راه ممکن جهت برطرف ساختن رخدادها.
  • هدف اصلی زیرساخت فناوری اطلاعات، ایجاد و توسعه شبکه‌ها و سرویس‌های مخابراتی، شبکه‌های انتقال، برقراری ارتباطات چند رسانه‌ای، دستیابی و عرضه اطلاعات، ذخیره سازی اطلاعات، مهندسی پرتکل‌ها، فناوری‌های رمزنگاری و امنیتی و … می‌باشد.
نظارت بر میزان پیشرفت در رسیدگی به مشکلات شناخته شده و ارائه مشاوره برای کارکنان بخش مدیریت رخداد در خصوص یافتن بهترین راه ممکن جهت برطرف ساختن رخدادها. اطمینان از اینکه تمام خدمات پشتیبانی، چارچوب بندی و مستند شده و ارتباط و وابستگی بین تامین کنندگان، سرویس های پشتیبانی و فرایندهای تامین مورد توافق قرار گرفته و مستند شده اند. اطمینان از ارزش مالی بدست آمده از همه تامین کنندگان و قراردادهای فناوری اطلاعات. آگاهی از آنچه که IT می تواند در کسب و کار ارائه دهد، از جمله قابلیت های جدید. آی تی یک مبحث کلی هست، کتاب خاصی در مورد IT الان خاطرم نیست، منظورم کتاب هایی که برای این رشته تدریس می شوند است.

تعریف جامع فناوری اطلاعات :

خدمات فناوری اطلاعات به کلیه فعالیت‌هایی اشاره می‌کند که وظیفه نگهداری از سخت‌افزارها، زیرساخت شبکه و سرویس‌های مرتبط با آن را بر عهده دارد. خدمات مرتبط با کامپیوتر که توسط یک شرکت اختصاصی فناوری اطلاعات ارائه می شود، خدمات آی تی نامیده می شود. سازمان ‌ها از این خدمات فناوری اطلاعات برای برآورده کردن نیازهای فناوری اطلاعات خود بدون نیاز به هزینه‌ های اضافی برای ایجاد و مدیریت زیرساخت فناوری اطلاعات جداگانه استفاده می‌ کنند. چاپگر یا سرور، رایانه ها و لپ تاپ، سیستم های سخت افزاری فناوری اطلاعات در هر شغلی به شمار می روند. یعنی در صورت خرابی یا از بین رفتن سخت افزارهای یک مجموعه، احتمال اینکه روند کارها دچار اختلال شود بسیار زیاد است. دانشگاه ام آی تی به منظور حمایت و پشتیبانی از دانشجویان بین‌المللی کمک هزینه‌هایی را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

گرایش‌های فناوری اطلاعات در دیگر رشته‌ها

پشتیبانی شبکه و نگهداری سرور ⬅️ کلینیک تخصصی IT-ترازنت