مایکروسافت آفیس یا مایکروسافت 365؟

انتشار ویندوز ۳ و نخستین نسخه مایکروسافت آفیس باعث شد دو بازوی اصلی درآمدی مایکروسافت شکل بگیرد و مایکروسافت بتواند در برابر سایر شرکتهای فعال در حوزه نرمافزارهای کامپیوتری قدرتنمایی کند که اپل مهمترین آنها است. به طور کلی می توان برنامه نویسی را به صورت مجموعه کد ها و دستوراتی تعریف کرد که ما آن ها را در اختیار کامپیوتر قرار داده و سیستم آن ها را به اجرا در می آورد . اقدام کرد؛ اما باقی آیکون ها را می توان با کلیک راست و انتخاب گزینه unpin از تسک بار حذف کرد. یک سال بعد مایکروسافت به شرکت سهامی عام تبدیل شد و این اقدام باعث شد چهار نفر از کارکنان شرکت به ثروت میلیارد دلاری و ۱۲ هزار نفر از آنها به ثروت میلیون دلاری دست پیدا کنند. نتیجه این اقدام و ارتباط، میتواند یک خطا و یا یک پاداش باشد. ویندوز ۳ که در سال ۱۹۹۰ منتشرشد، اولین نسخه از ویندوز بود که مورد استقبال کاربران قرار گرفت و در آن به ایجاد یک رابط کاربری گرافیکی جذاب توجه ویژهای شده بود. مایکروسافت وعده می دهد که در به روزرسانی های آینده قابلیت پشتیبانی از اپ های اندروید را ابتدا با استور آمازون و بعد با پلتفرم های دیگر به محیط ویندوز معرفی کند.

با کمک SVM ها میتوان انجام هر دو شیوه خطی و غیر خطی طبقهبندی دادهها را مشخص نمود. در این پارک سه هزار شرکت بذر چینی و غیر چینی فعالیت می کنند. در آینده این روند محبوب تر خواهد شد زیرا ترکیبی از فن آوری های AR و VR است. مایکروسافت درحالحاضر یکی از غول های صنعت بازی نیز است و یکی از رقبای سرسخت شرکتهای فعال در این حوزه ازجمله سونی و نینتندو محسوب میشود. یادگیری تقویتی هم تنها در یادگیرندگان عمیق به کار میرود. سیستمهای نظارت نشده و تقویتی با مدیریت دادهها بر اساس اهداف از پیش تعیین شده سر و کار دارند. متخصص یادگیری ماشین یک متخصص حرفهای در زمینه توسعه یادگیری ماشین، شاخهای از علوم کامپیوتر است که بر توسعه الگوریتمهایی متمرکز است که میتوانند از دادهها “یاد بگیرند” یا با آنها سازگار شوند و پیش بینی کنند. یکی از ویژگیهای شاخص این نسخه جدید آفیس، ویژگی Ribbon بود که در حقیقت یک رابط کاربری و نوار متشکل از ابزارهای لازم برای کنترل متن بود. اگر انویدیا واقعاً با یک قطعه ۶۰۰ واتی در حال کار باشد، باید خنک کنندهای استثنایی برای از بین بردن گرما فراهم کند، و در حالت ایدهآل آن را از کیس خارج کند.

در سال ۱۹۸۵ مایکروسافت ویندوز توسط مایکروسافت منتشر شد تا سیستمعامل MS-DOS این شرکت دارای رابط کاربری گرافیکی شود. در سال ۲۰۱۳ ویندوز RT نیز همراه با ویندوز ۸ منتشر شد. کاربران همچنین میتوانند صفحه نمایش خود را در حین ارائه به اشتراک بگذارند. برای استفاده از این سرویس باید ابتدا حق اشتراک سرویس ایکس باکس گیم پس التیمیت (Xbox Game Pass Ultimate) را خریداری و بهصورت نامحدود از این سرویس استفاده کنید.. در ضمن کاربران با استفاده از این کنسول میتوانستند گیم پلی خود را ضبط و در سرویسهای استریم ویدیویی بازیهای آنلاین مثل توییچ (twitch) به اشتراک بگذارند. مایکروسافت تیمز (Microsoft teams)، پلتفرم ارتباطی تجاری برای سازماندهی و مدیریت نیروهای انسانی یک مجموعه کاری در سال ۲۰۱۷ راهاندازی شد و در حال حاضر ۲۵۰ میلیون کاربر دارد. این نسخه از ویندوز دارای طراحی ظاهری چشمنوازاست و در مقایسه با ویندوز ۱۰ طراحی پایدارتری دارد. راهاندازی سرویس «گیم ویت گلد» (Game With Gold) در سال ۲۰۱۳ که در آن بازیهای دیجیتالی بهصورت رایگان برای دانلود در اختیار کاربران قرار میگیرند و برای نخستین بار برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰ راهاندازی شد.

این شرکت در سال ۱۹۷۵ تاسیس گردید. مایکروسافت با خرید این شرکت با مبلغی در حدود ۶۸ میلیارد دلار پس از تنسنت و سونی به سومین شرکت بازیسازی جهان تبدیلشد . آیپاد اپل نام سری دستگاههای پخش صوتی این شرکت است که نخستین نسخه آن در سال ۲۰۰۱ عرضه شد. مایکروسافت در سال ۲۰۰۳ مدیا پلیر قابلحمل خود تحت عنوان «مدیا سنتر پرتابل» «Portable Media Center» در نمایشگاه CES ۲۰۰۳ را معرفی کرد که با هدف رقابت با آیپاد اپل روانه بازار شد. قبل از به وجود آمدن هوش مصنوعی، عملیات برنامه ریزی توسط مهندس پروژه انجام می شد ولی برای کارهای با حجم شغلی زیاد احتمال خطا در برنامه ریزی وجود دارد که میتواند کل پروژه را تحت تاثیر قرار دهد.

مایکروسافت در همان سالهای ابتدایی دهه ۱۹۸۰ به یکی از برندهای مطرح عرضهکننده کامپیوتر تبدیل شد و در سال ۱۹۸۳ با عرضه موس مایکروسافت حضور خود در بازار کامپیوتر سایت gadgets361 را گسترش داد. سر و کار داشتن با تکنولوژی در کلاس درس نه تنها باعث یادگیری بهتر دانش آموزان شده است بلکه دانش آموزان مهارت های چند وظیفهگی را نیز فرا می گیرند. فرهنگ های لغت و محققان تعریف های مختلفی را از تکنولوژی ارائه کرده اند. در فصل اول 2022، فروش مکها رشدی 14 درصدی را تجربه کرد که بالاتر از هر محصولی سخت افزاری اپل در این بازه زمانی محسوب میشود. اگر متوجه شدید که هنگام استفاده از Edge در مرورگر وب خود می توانید چیزی را انجام ندهید، لازم است تا این مرورگر به مرورگر دیگر بپردازید، حداقل تا زمانیکه مایکروسافت برنامه های کاربردی موجود را برای شما در اختیار شما قرار دهد.

WPF مخفف Windows Presentation Foundation است و در واقع میتوان آن را یک فریمورک دانست که با کمترین میزان پیچیدگی ها میتواند رابط کاربری متشکل از سه بعدی، انیمیشن و رنگ ها ایجاد کند. سرویس Microsoft 360 که در ابتدا آفیس ۳۶۰ (Office 360) نام داشت، در سال ۲۰۱۱ ایجاد شد. سرویس مایکروسافت ۳۶۵ که در ابتدا آفیس ۳۶۵ (Office 365) نام داشت، در سال ۲۰۱۱ ایجاد شد. در ضمن در همین سال بخش انتشارات خود با عنوان مایکروسافت پرس (Microsoft Press) را نیز راهاندازی کرد. پس در واقع استفاده از Microsoft Store جدید روی ویندوز ۱۰ هیچ اختلالی در سیستم شما ایجاد نمیکند و شما میتوانید به راحتی از آن استفاده کنید و لذت ببرید. برای درک تکنولوژی، باید مزایا و معایب آن را نیز در نظر گرفت. مایکروسافت پس از انتشار ویندوز XP تا ۶ سال نسخه جدیدی از سیستمعامل خود را منتشر نکرد؛ اما در سال ۲۰۰۷ ویندوز ویستا (Vista) را منتشر و در همان سال آفیس ۲۰۰۷ را نیز روانه بازار کرد.

شما شاید خبر های مربوط به تکنولوژی 5G و سرعت فوق العاده آن شنیده باشید. اما خیلی از مواقع این پرسش مطرح میشود که بین مجموعه آفیس سنتی و مایکروسافت 365 کدامیک بهتر است و تفاوتهای بین این دو پکیج و قیمت آنها به چه صورت است؟ یک برنامه کامپیوتری که با یادگیری ماشین طراحی شده باشد، به انسانی نیاز دارد که متوجه خطاهای آن شده و با اصلاح آنها مانع از تکرارشان در داخل سیستم شود. پیشنهاد میکنم مقاله کاربرد فیلم های خوراکی در صنایع غذایی را حتما مطالعه کنید. برنامه های افزودنی به شما اجازه می دهد مرورگر را با سایر برنامه ها یا وب سایت ها ادغام کنید و فهرست لیستی از برنامه های افزودنی مایکروسافت در مقایسه با مرورگرهای وب بیشتر سازگار نیست. غول فناوری آمریکایی در سال ۲۰۰۸ پلتفرم سرویسهای ابری برای ویندوز یا همان مایکروسافت آژور را در سال ۲۰۰۸ راهاندازی کرد. در ادامه از میزان دقت و امانت سرویس ابری مایکروسافت آژور میتوان گفت که تیم SLA این شرکت، رسما آپتایم و پایداری ۹۹.۹۵ درصدی خدمات را تضمین کردهاند. مایکروسافت آژور درواقع یک پلتفرم محاسبه ابری است که برای کاربردهایی نظیر تحلیل دادهها، محاسبه مجازی (منظور همان ماشین مجازی است)، ذخیرهسازی و کاربردهای مرتبط با شبکه استفاده میشود.

در ادامه چند سوال مطرح میکنم و از شما میخواهم جوابهای آن را پیدا کنید. دلیل دیگری برای دور شدن از Edge باید با تعدادی از روش هایی که می توانید اینترفیس Edge را شخصی سازی کنید. از ویژگیهای شاخص این نسخه از ویندوز میتوان به بوت شدن سریع، پشتیبانی از نمایشگر لمسی، پشتیبانی از ورود به ویندوز با استفاده از قابلیت تشخیص اثرانگشت و تشخیص چهره از طریق ویژگی Hello Windows، برخورداری از اکوسیستم سختافزاری و نرمافزاری غنی و برخورداری از ویژگیهای گیمینگ متعدد اشاره کرد. از میان ویژگیهای شاخص گوشی اندرویدی مایکروسافت میتوان به برخورداری آن از نمایشگر اولد، پردازنده اسنپدراگون 855، برخورداری از لولای ۳۶۰ درجه و قلم دیجیتالی Surface Pen اشاره کرد. این اجازه می دهد تا شما را به ایجاد یادداشت وب ، به این معنی است که شما می توانید در صفحات وب با قلم های مجازی و برجسته بنویسید و این یادداشت ها را با دیگران به اشتراک بگذارید. از قابلیتهای این سرویس میتوان به مدیریت وظیفه، مدیریت مخاطبان، امکان بهرهمندی از ویژگیهای تقویم با استفاده از این سرویس، امکان استفاده از قابلیتهای مرتبط با مدیریت پایگاه داده، یادداشتبرداری و حتی وبگردی اشاره کرد.استفاده از نرمافزار مربوط به این سرویس در حال حاضر برای اندروید، iOS و مک او اس امکانپذیر است.

در مجموعه آموزش های برنامه نویسی، آکائمی آی تی نیز سعی کرده است با پوشش این شاخه از هوش مصنوعی که در حال حاضر به عنوان یک علم جدید مطرح شده است تا به نرم افزارها قدرت پیشرفت بدهد که آنها بتوانند از طریق دادههای ما، رو به جلو، حرکت کنند با شما همرا باشد.. در سال ۲۰۱۵ ویندوز فون ۱۰ نیز توسط مایکروسافت منتشر شد که در مقایسه با نسخههای قبلی ویندوز فون ویژگیهای مشابه بیشتری با ویندوز ۱۰ کامپیوتر داشت که از میان آنها میتوان به امکان اتصال گوشیهای دارای این نسخه از ویندوز فون به نمایشگر خارجی و همچنین پشتیبانی از داک اشاره میکرد که باعث میشد رابط کاربری ویندوز فون شبیه به ویندوز کامپیوتر باشد؛ اما متأسفانه در سال ۲۰۱۷ ویندوز فون به پایان راه خود رسید و مایکروسافت توسعه ویندوز فون ۱۰ را متوقف کرد. آنها همچنین یک افزونه رایگان روی مرورگر کروم هستند که به شما کمک میکنند به اطلاعات مربوط به فناوری به کار رفته در یک وب سایت دسترسی پیدا کنید. آشنایی با اصول هوش مصنوعی و موارد منتج از آن نظیر یادگیری ماشینی امروزه یکی از موضوعهای مطرح در رشتههای تشخیص پزشکی، روشهای درمانی و توانبخشی است. از تلاقی و پیوند علوم مختلف با بیوتکنولوژی، نام شاخههایی از بیوتکنولوژی بدین ترتیب وضع میشود: بیوتکنولوژی پزشکی، بیوتکنولوژی گیاهی (کشاورزی)، بیوتکنولوژی دارویی، بیوتکنولوژی میکروبی، بیوتکنولوژی دریا، بیوتکنولوژی غذایی، بیوتکنولوژی صنعت و محیط زیست، بیوتکنولوژی حیوانی( دام و طیور)، بیوتکنولوژی نفت و غیره را میتوان نام برد.

این سرویس امکان اجرای بازیهای ایکس باکس روی پلتفرمهای مختلف ازجمله کنسول، کامپیوتر، گوشی و تبلت را فراهم کرده است. در حال حاضر این سرویس برای آن دسته از کاربران کنسولهای ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس که قبلاً بازیهای Age of Empires IV و Age of Empires IV و Forza horizon 5 را روی کامپیوترهای خود بازی کردهاند، رایگان است. در ادامه کتاب های خوبی برای آموزش معرفی می شود. Auto HDR یکی از کلیدی ترین قابلیت های گیمینگ ویندوز ۱۱ است که به گیمر این امکان را می دهد تا بازی های SDR (محدوده دینامیک استاندارد) را با قابلیت HDR (محدوده داینامیک بالا) در نمایشگرهایی که از HDR پشتیبانی می کنند، اجرا کند. در این نسخه از ویندوز تغییرات قابلتوجهی ایجاد شده بود که از میان آنها میتوان به برخورداری از رابط گرافیکی جدید و جذاب، پشتیبانی از USB 3.0، پشتیبانی از فرمت جدید هارد، برخورداری از آنتیویروس داخلی و قابلیت فیلتر کردن حملات فیشینگ اشاره کرد.

اما چند سال بعد برای انجام کارهای درسی یا شغلی نیاز به یک نسخه جدیدتر از آفیس پیدا میکردند و دوباره این فرایند خرید و نصب تکرار میشد. هر دو نرمافزار در سال ۲۰۰۷ یک رکورد فروش جدید را از آن خود کردند. به گفته یکی از تحلیلگران شرکت «گارتنر» به نام «میکاکو کیتاگاوا»، اپل میتواند با M2 سهمش را در بازار افزایش دهد. غول فناوری آمریکایی در سال ۲۰۰۱ با تولید و عرضه نخستین کنسول بازی خود یعنی ایکس باکس وارد بازار بازی شد که تا آن زمان تحت سلطه سونی و نینتندو بود. منشأ اصلی تصمیم بنیانگذاران مایکروسافت برای فعالیت در حوزه ایجاد نرمافزارهای کامپیوتر به اتفاقی در دو سال قبل از تأسیس مایکروسافت یعنی ۱۹۷۲ بازمیگردد. شرکت به دنبال این تصمیم نخستین نسخه سیستمعامل موبایل اقتصادی خود یعنی ویندوز فون را در سال ۲۰۱۰ با عنوان ویندوز فون ۷ معرفی و منتشر کرد و در سال ۲۰۱۴ نسخه بعدی سیستمعامل موبایل خود یعنی ویندوز فون 8.1 کورتانا را منتشر کرد. «کورتانا» (Cortana)، دستیار مجازی مایکروسافت که در ویندوز استفاده میشود و برای انجام وظایفی مثل یادآوریها و پاسخ به سؤالات کاربران از موتور جستجوی بینگ استفاده میکند، در سال ۲۰۱۴ راهاندازی شد. در سال ۲۰۱۵ امکان استفاده از این دستیار مجازی در اندروید و iOS و همچنین ایکس باکس فراهم و در سال ۲۰۱۸ در مشارکتی با آمازون با اسپیکر هوشمند آمازون اکو ترکیب شد.

ایکس باکس سری ایکس که در حال حاضر با قیمت ۵۰۰ دلار عرضه شود در مقایسه با ایکس باکس سری اس با برچسب قیمتی ۳۰۰ دلاری، دارای حافظه رم بیشتر، حافظه ذخیرهسازی بیشتر و قدرت پردازش گرافیکی بیشتر است. ویندوز RT در حقیقت نسخهای محدودشده از ویندوز ۸ محسوب میشود که برای دستگاههای موبایل مایکروسافت ازجمله تبلتهای آن طراحی شد؛ اما به دلیل عدم استقبال کاربران از این نسخه ویندوز و کاهش فروش تبلتهای دارای سیستمعامل، پشتیبانی از آن در سال ۲۰۱۶ متوقف شد؛ جالب است بدانید که در ابتدای انتشار این نسخه از ویندوز، ایسوس، لنوو و سامسونگ از آن، در محصولات خود پشتیبانی میکردند.