خرید و قیمت فن Amd با کیفیت 100% و قیمت باورنکردنی

اما به دلیل ترکیبی از تقاضای بالا، ظرفیت محدود در کارخانه‌های تراشه‌های TSMC و همه‌گیری محصولات این برند، یافتن آخرین پردازنده‌های برند AMD دربازارجهانی سخت شده است. شاید به نظر این انتخاب آسان باشد اما یادتان نرود سی‌پی‌یو مغز رایانه است. اگر برای امور روزمره و عادی و یا وبگردی و تماشای فیلم ها و یا گوش دادن به موسیقی می خواهید استفاده کنید، هرگز به دنبال پردازنده های گران قیمت نباشید چون در این صورت پولتان را بیهوده به هدر داده اید. بدون شک برای اموری که به قدرت پردازش بالا نیازمند هستند مانند برنامه نویسی یا طراحی های صنعتی ، شما به پردازنده هایی با سرعت ساعت بالاتر و همچنین حافظه کش و تعداد هسته های بیشتر نیاز دارید.

انواع سی پی یو

در گام بعد نیز سیگنال افزایش صدا را به اسپیکر ارسال کرده و در آخر سیگنال نمایش تصویر را به مانیتور می‌فرستد. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، CPU دستوراتی را از نرم‌افزارهای کامپیوتری دریافت می‌کند که ابتدا به زبان باینری ترجمه شده و سپس به اجرا درمی‌آیند. این نوع خنک کننده ها ساز و کار پیچیده تری نسبت به خنک کننده های بادی دارند و از یک مایع مانند آب برای دفع گرمای تولید شده توسط تراشه استفاده می کنند. شما همچنین می توانید داده های مصرفی CPU و دیگر جزئیات را مشاهده کنید، از جمله تعداد هسته های CPU کامپیوتر شما. هــر پــردازنــده شامل تعدادی واحد مجزای ریز پردازنده است که هر کدام از آنها اصـطـلاحـاً یـک هـسـتـه نــام دارنــد . تــعــداد هــســتــه‌ ها یکی از مهم ترین معیار‌ های انتخاب CPU است کــه هــر چــه تــعــداد هــســتــه ‌هــای آن بــیــشــتــر بــــاشـــد بــرای کــار‌ هــای ســنـگــیــن ‌تـــر و مـــولـــتـــی تسکینگ مناسب تر است.

در مقاله راهنمای خرید سی پی یو، ویژگی ها و نکاتی که باید در هنگام انتخاب پردازنده در نظر بگیرید را بررسی می کنیم. هنگام خرید سی پی یو، ابتدا باید از خود بپرسید که قرار است پردازنده چه کاری انجام دهید، سپس ببینید بعد از اینکه متوجه شدید چقدر برای قطعات دیگر هزینه نیاز دارید، چقدر می توانید برای خرید سی پی یو بودجه بپردازید. در حالی که خرید cpu مهم است، جفت کردن یک تراشه پرسرعت با گرافیک ضعیف یا یک هارد دیسک مکانیکی هیچ فایده ای ندارد. در حالی که خواندن در مورد مشخصاتی مانند سرعت ساعت و تعداد رشته ها مفید است، بهترین معیار برای عملکرد یک پردازنده از بررسی های عینی بدست می آید.

  • پردازنده Pentium Gold G6405 اینتل از نسل دهم است و کمی قدیمی است، اما با داشتن فرکانس 4.10 گیگاهرتز و فناوری Hyper-Threading، بهترین پردازنده و یک انتخاب عالی برای استفاده‌های روزمره است.
  • واحد اندازه‌گیری فرکانس پردازنده، گیگاهرتز است که با علامت GHz نشان داده می‌شود.
  • سی پی یو، وظیفه بسیار مهمی در کامپیوتر ها دارد و انواع مختلفی از آن ها وجود دارند.
  • این بدان معنی است که این پردازنده‌ها می‌توانند وقایع ناهمگام، وقفه‌ها و … را که در حجم زیاد می‌توانند اثرات مخربی روی عملکرد پردازنده داشته باشند، مدیریت کنند.

در واقع سی پی یو، برای این که داده ای را به دست بیاورد ابتدا کش
را چک می کند و در صورت نبودن اطلاعات، حافظه های دیگر بررسی می شوند. انتخاب بهترین CPU اهمیت زیادی دارد، چه خرید cpu به منظور ارتقای سیستم فعلی باشد یا تصمیم به اسمبل یک رایانه شخصی جدید و خرید سی پی یو داشته باشید. سرعت کلاک بالاتر و تعداد هسته‌های بالاتر می‌تواند تفاوت عمده‌ای در عملکرد ایجاد کند، سیستمی سریع‌تر، بازی روان‌تر و تکمیل سریع‌تر وظایف فشرده‌تر مانند ویرایش ویدیو و رمزگذاری را ارائه دهد. به علاوه، پردازنده انتخابی شما گزینه های مادربرد شما را نیز مشخص می کند، زیرا هر پردازنده فقط با یک سوکت CPU خاص و مجموعه ای از چیپست ها کار می کند. پردازنده کامپیوتر از قطعات اصلی سیستم است که اهمیت بالایی دارد و هر شرکتی نمی‌تواند آن را تولید کند. در حال حاضر دو شرکت Intel و AMD بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده سی پی یو محسوب می‌شوند که انواع سی پی یو کامپیوتر و لپ تاپ را برای کاربری‌های مختلف تولید می‌کنند.

عملکرد تک هسته Core i K بهترین در بین پردازنده های رایج است و در عین حال پتانسیل عالی برای اورکلاک کردن دارد. در صورتی که به دنبال سریع‌ترین پردازنده گیمینگ دنیا می‌گردید، باید فقط سراغ Core i K اینتل بروید. این پردازنده 24 هسته‌ای پرقدرت از بیشینه فرکانس 5.8 گیگاهرتز بهره می‌برد و به آسانی می توان گفت Core i K قوی ترین پردازنده گیمینگ بازار است. پردازنده‌های بازار غالباً در دو نسخه تری (بدون جعبه) و باکس( دارای جعبه) در دسترس هستند. مزیت پردازنده‌های تری قیمت پایین‌تر آنها است اما فاقد گارانتی، کولر استوک و جعبه هستند.

برای فعالیت های روزانه به پردازنده چند هسته ای نیاز است؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار