بهترین لپ تاپ اپل در سال 2023 وی آی پی لیست

هاردهای «SATA» نسبت به «PATA» سرعت بیشتری دارد و از کابل‌های جمع‌وجورتری نیز بهره می‌برد. همچنین، هارد «SCSI» از این دو مدل پیشرفته‌تر و سریع‌تر بوده و مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری آن هم بالاتر است. هاردهای Internal (داخلی) دارای ۴ نوع مختلف به نام‌های «PATA» ،«SATA» ،«SCSI» و «SSD» هستند.

قیمت لپ تاپ اپل

خلاقیت به کار رفته در طراحی لپ تاپ‌های اپل واقعاً خارق العاده است به شکلی که رقیبی برای برندهای ایسوس و مایکروسافت به حساب می‌آید. وزن سبک، ضخامت کم و حمل آسان لپ تاپ‌های Apple این امکان را به شما می‌دهد تا با خیال راحت آن‌ها را جابه‌جا کنید. دلیل دوم این است که همه بازی‌ها برای MacOS قابل نصب و دانلود نیستند و اگر اهل بازی کردن هستید بهتر است که از سیستم عامل ویندوز استفاده کنید.

همان‌طور که می‌دانید، Hard تمام اطلاعات را به‌طور دائمی روی خود ذخیره می‌کند و اطلاعات ذخیره‌شده روی آن همواره پایدار هستند. یعنی اگر کامپیوتر روشن و خاموش شود، اطلاعات روی هارددیسک همچنان باقی خواهند ماند. در برخی مدل‌ها نیز می‌توانید Ram مک بوک خود را ارتقا دهید تا سرعت دستگاه نیز بیشتر شود.

لپ تاپ 16 اینچی اپل مدل MacBook Pro MK1A3 2021

پردازنده‌ها می‌توانند ۳۲ بیت یا ۶۴ بیت باشند؛ که نشان می‌دهد توانایی پردازش آن‌ها چقدر است. پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی بیشتر، تا انتهای این متن با ما همراه باشید. سنجش بنچمارک Geekbench 5 که در نشان دادن عملکرد پردازنده‌ها هنگام عملکردشان در مدت زمان کوتاه، نتایج خوبی نشان می‌دهد، در این تست به کار گرفته شد. یک تست تک هسته‌ای هم روی سرعت پردازنده‌ها انجام دادیم که در هنگام فعال بودن یکی از هسته‌های هرکدام از دستگاه‌ها اندازه گیری شد. سپس یک تست چند هسته‌ای هم از تمام هسته‌های پردازنده موجود داشتیم که نتایج جالب توجه بوده است. تمام نمایشگرهای رتینا فعلی اپل، وضوح و دقت رنگ بسیار بالایی دارند و می‌توانند تقریبا ۱۰۰ درصد از طیف رنگی sRGB و DCI-P3 را به نمایش گذارند.

صفحه نمایش در لپ تاپ‌های اپل، در اندازه و کیفیت‌های متفاوتی ارائه می‌شوند. ازاین‌رو، اگر می‌خواهید بهترین لپ تاپ اپل را خریداری کنید، بهتر است انواع آن را به خوبی بشناسید. برای مثال، صفحه نمایش نوع «IPS» نسبت به «LCD» کیفیت بالاتر، رنگ‌های واضح‌تر، تمایز بهتر بین تیره و روشن، فرکانس بالاتر و سرعت بیشتری دارد. جهش عظیمی که منتظرش بودیم، با لپ تاپ ۱۳ اینچی مک بوک پرو فرا رسیده است. این محصول به لطف استفاده از تراشه M1، اولین SoC سفارشی اپل برای سری لپ تاپ‌های خودش است. M1 یقینا بهترین عملکرد خود را در هر وات پردازنده به نمایش می‌گذارد و سرعت و دوام باتری سری مک بوک پرو را به سطح بالاتری از قبل رسانده است.

  • آخرین نسل‌های معرفی شده از مک بوک‌های اپل متعلق به سال 2021 است که گاها در بازار نیز با همین عناوین شناخته می‌شود.
  • این شرکت برتر و معتبر در حوزه تولید لپ تاپ و مک بوک برای هر کاربر و هر کارکردی لپ تاپ ویژه ای تولید کرده است.
  • روند تعمیر در این واحدها به گونه ای است که کاربران می توانند مجددا شاهد عملکرد مطلوب دستگاه خود باشند.
  • صفحه کلید استفاده شده طراحی استانداردی داره و دکمه‌های اون خیلی نرم و روان کار می‌کنن و به خاطر طراحی که دارن، به خوبی زیر انگشت‌های دست قرار میگیرن.
  • وجود صفحه نمایش رتینا Retina در برخی از مدل های مک بوک، این محصولات را در لیست بهترین لپ تاپ گرافیکی اپل قرار داده است.
  • همچنین این لپ تاپ دارای 4 عدد پورت USB Type C با قابلیت پشتیبانی از ThunderBolt 3 است.

قیمت لپ تاپ اپل به طور کلی از یک لپ تاپ ویندوزی مشابه خود گران‌تر است. بنابراین بیشتر بودن قیمت لپ تاپ اپل نسبت به لپ تاپ‌های ویندوزی یک امر منطقی است و ناشی از شرایط بد اقتصادی یا بررسی حباب قیمتی نیست. همچنین باید به این نکته هم توجه کرد که این تفاوت قیمت در خیلی از موارد فاحش نیست طوری که خریدار از از خرید لپ تاپ اپل منصرف کند. در یک کلام باید گفت لپ تاپ اپل قیمت منصفانه‌ای هم دارد به شرط آنکه مزایای آن را در نظر بگیریم. همانطور که اشاره شد مک بوک ایر بیشتر مناسب کاربری‌های عادی و نه چندان حرفه‌ای است.

بهترین لپ تاپ اپل در سال 2023 وی آی پی لیست