بروکر فارکس چیست

بروکر آرون گروپس ویدیوها و متنهای زیادی در زمینه آموزش فارکس به کاربران خود به صورت رایگان ارائه میدهد، و این امکان را برای معاملهگران خود فراهم میکند تا با دانش معاملهگر بروکر جهانی فارکس شوند. اسکالپینگ یک فرآیند معاملاتی است که از طریق آن یک معامله گر اسکالپر سعی می کند با انجام معاملات متعدد در نقل و انتقالات کوتاه مدت از حرکات دامنه کوچک و متوسط استفاده کند. آیا قیمت هایی که کارگزار فارکس شما از شما نقل می کند منصفانه است؟ پشتیبانی سایت لایت فارکس در محیط کاربری وجود دارد و به سرعت جواب سوال های شما را به صورت شبانه روزی می دهد.

با اینکه این بروکر یکی از بهترین بروکرهای فارکس در دنیا است ولی به افراد مقیم ایران خدمات نمیدهد. تفاوتی که بین این دو حساب وجود دارد این است که در بازار استاندارد تریدر بدون اطلاع از قیمت های خرید و فروش به انجام معامله می پردازد که این می تواند تا حدودی در سود و زیاد نهایی تاثیر گذار باشد. برای مثال، هنگامیکه که یک شرکت آلمانی با یک شرکت آمریکایی وارد قرارداد همکاری میشود، لازم است تا ارزهای یورو و دلار به یکدیگر تبدیل شده تا شرایط همکاری دو شرکت را فراهم کنند. بروکرها به دو نوع با میز معاملاتی ( مارکت میکر ) و بدون میز معاملاتی تقسیم می شوند. در مورد شرکت اوآندا کلید (oanda leadership) را گوگل جستوجو می کنیم اولیل لینک مربوط به شرکت اواندا است که اگر وارد آن شویم با تصویر زیر که مربوط به مدیران این شرکت است روبرو می شویم. در زیر لیستی از عوامل مقایسه آورده شده است، برخی از آنها ممکن برای شما مهم تر از بقیه باشند و برخی هم ممکن است اهمیت کمتری برایتان داشته باشد، اما همه موارد قابل تأمل هستند. سپس با گذشت چند دقیقه سفارش شما تائید خواهد شد و کد شارژ برایتان صادر خواهد گردید.

حال نوبت به این میرسد که شما حساب روبو فارکس خود را شارژ کنید. بروکر روبو چندسالی می شود که در حال ارائه ی خدمات به ایرانیان می باشد، و با رفتار حرفه ای که از خود نشان داده توانسته اعتماد عموم را با خود همراه سازد، و برای افرادی که به دنبال ترید بدون دغدغه هستند گزینه ی مناسبی باشد. پس از آنکه شما در بروکر روبو فارکس ثبت نام کردید و حسابی را برای انجام معاملات خود افتتاح کردید، طیف بسیار وسیعی از ابزارها و نمادهای معاملاتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که این ابزارها تا حدود بسیار زیادی نیاز شما را برطرف میکند. یکی از انواع حسابها که کارگزاریهای مختلف در اختیار کاربران و معاملهگران قرار میدهند حساب دمو یا حساب آزمایشی است، که بروکر دلتل اف ایکس نیز شرایط معاملات دمو را برای کاربران خود مهیا نموده است. حداقل واریزی در حساب Cent، 1 دلار و در سایر حسابها 50 دلار است.

این اوراق در عین حال که ممکن است بازدهی بالایی داشته باشند، ریسک بالایی نیز دارند. بعضی از اوراق قرضه شرکتی که بازده بالایی دارند در این سایتها در رتبه بسیار پایینی قرار گرفتهاند چون ریسک خرید این اوراق به علت مشکلات مالی شرکت ناشر اوراق بسیار زیاد است. این بروکر با بیش از شانزده سال سابقه یکی از بروکرهای محبوب برای ایرانیان می باشد و معامله گران ایرانی بسیاری در این بروکر فعالیت دارند. تصور کنید پول یک بروکر و پول مشتریانش (تریدرها) همه با هم در یک حساب باشد. مطمئن شوید که یک شرکت واقعی قانونی در پشت آن وب سایت وجود دارد. همچنین می توانید بیش از 50 ارز ، طلا، نقره، سهام شرکت های امریکایی و ارزهای دیجیتال را نیز از طریق آلپاری معامله نمایید. اسپرد در بین هر کدام از جفت ارز ها متفاوت است و هر چه نقدشوندگی در یک جفت بیشتر باشد اسپرد شناور کاهش پیدا می کند. صرافی غیر متمرکز یا به اختصار DEX، معاملات ارز دیجیتال همتا به همتا را تسهیل می کند. این سپرده به عنوان سرمایه معاملاتی به نام مشتری گشایش مییابد و صرفاً جهت انجام معاملات در این بازار فعال گردیده و نمی توان از این حساب مانند حسابهای دیگر بانکی (جاری، قرض الحسنه و …) استفاده نمود.

ارائه زیرساخت مطمئن، استفاده از به روزترین پلتفرم های معاملاتی، ایجاد جشنواره های متنوع و پلان های سرمایه گذاری، دوره های آموزشی رایگان، روش های واریز و برداشت متنوع و تمامی این موارد جزوی از ویژگی های مهم برای انتخاب بهترین بروکر برای کاربران می باشد. قبل از افتتاح حساب معاملاتی، ضروری است که بررسی کنید که کارگزار دارای مجوز و تنظیم توسط یک آژانس دولتی معتبر است یا نه. برخی از بروکرها که کیفیت پایینتری دارند، کارمزدهای کمتری هم میگیرند، اما معمولاً بروکرهای معتبر فارکس، کارمزدهای بیشتر و منصفانهتری در برابر خدمات خود لحاظ میکنند که توجه به این موضوع هم اهمیت زیادی برای کاربران دارد. پیش از افتتاح حساب در بروکر از عدم دستکاری سیستمی اطمینان حاصل کنید. به همین دلیل است که باید از تخصص مدیران ارشد یک بروکر اطمینان داشته باشیم.

چگونه متوجه رگوله بودن یک بروکر شویم؟ این کارگزار فارکس توسط سازمان The Financial Commission رگوله شده است. از این قسمت به بعد بهترین بروکرهای فارکس در جهان را گروه بندی کرده ایم. ما می توانید عالی ترین معامله گر در جهان باشیم، اما اگر بروکر با پول ما ناپدید شود، چه کاری از دست ما بر می آید؟ HotForex، از طریق سیاست خود برای ایجاد بهترین شرایط تجاری ممکن به مشتریان خود و اجازه دسترسی به معامله گران و بازرگانان با استفاده از مشاوران خبره، بدون محدود کردن نقدینگی خود، خود را به عنوان یک واسطه فارکس برای معامله گران در سراسر جهان تاسیس کرده است. معاملات از طریق این شبکه به صورت مستقیم بین خریدار و فروشنده انجام می شود.این سیستم بروکرهای بزرگ،معامله گران خرد و تامین کنندگان نقدینگی را به هم متصل می کند و آنها مستقیما بدون هیچ واسطه ای با یکدیگر معامله میکنند لذا سرعت پردازش سفارشات در این حساب ها بالاست و غالبا بروکرها اسپرد کمی را روی این حساب ها لحاظ می کنند ولی کمیسیون ثابت جداگانه ای بابت معاملات اخذ می شود. هرگونه تغییر در قیمت درخواستی و پیشنهادی که در معاملات رخ میدهد را اسلیپیج (Slippage) می گوییم که همراه با ریکوت است.

آیا می دانید چه کسی شرکت را اداره می کند یا یک “شرکت ارواح” بدون کارمند فعال است؟ آیا کسی سریع جواب می دهد؟ چه کسی شرکت را اداره و مدیران شرکت چه کسانی هستند؟ آیا اخیراً انتشارات مطبوعاتی یا مقاله ای در مورد این شرکت وجود داشته است؟ تنها کافی است که پس از ثبت نام و احراز هویت در سایت، نام و نام خانوادگی خود را ارسال نمایید و در صورتی که ما معرف شما به بروکر باشیم از مشاوره های اختصاصی و آموزش رایگان ما نیز بهره مند خواهید شد. بنابراین انتخاب بهترین بروکر فارکس شاهراه موفقیت نیست و شما برای فعالیت در این بازار باید آموزش های لازم را دیده باشید و به اعتماد بنفس کافی برسید. در واقع این بروکر دارای مجوزهای لازم از نهادهای نظارتی سخت گیرانه میباشد. بروکر لایت فارکس دارای رگوله Marshall Islands برای کاربران ایرانی میباشد.

اگر مشتری هیچ اقدامی برای اجتناب از چنین اقدامی انجام ندهد، متأسفانه اوربکس موظف است بدون اطلاع قبلی این حسابها را ببندد یا هر اقدام لازم را انجام دهد. در هر صورت اگر مشکی برای ما به عنوان یک معامله گر ایرانی رخ دهد به دلیل عدم اعتبار بروکرها در داخل ایران امکان پی گیری قانونی وجود ندارد، به همین دلیل حداقل می توانیم به یک تیم با مدیران حرفه ای و با سابقه اطمینان کنیم. با این وجود این قضیه از اهمیت الگوهای کندل استیک بازگشتی کم نمیکند. با توجه به این که در بروکر آلپاری امکان استفاده از نسخه فارسی سایت وجود دارد، ثبت نام آن بسیاری ساده است و در چند مرحله به پایان میرسد. برای آشنایی بیشتر با این بروکر پست بررسی بروکر آلپاری را مطالعه نمایید.

از امنیت پولی که به حساب بروکر واریز می کنید چقدر اطمینان دارید؟ امنیت خیلی از بروکر ها پایین است؛ مثلا به تازگی مشخص شده که بروکر آلپاری وقتی حساب شما به 10هزار دلار می رسد، آن را بلوکه کرده و دیگر شما هیچ دسترسی ای به پولتان ندارید. در یک موقعیت معاملاتی زنده، دسترسی به تلفن یا چت آنلاین زنده ضروری است زیرا پاسخ ایمیل ممکن است چند روز طول بکشد. در حقیقت باید به اول مقاله برگریم، جایی که گفتیم بازار پیشبینیناپذیر است و حتی تریدرهای بزرگ هم میتوانند اشتباه کنند. همچنین افرادی که با لینک زیر در AMarkets ثبت نام و شروع به معامله کنند می توانند از مشاوره های مستمر و اختصاصی تجارت آفرین برای خرید و فروش های خود نیز بهره مند شوند. بروکر آرون گروپس برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان با چندین تأمینکننده نقدینگی همکاری میکند. به عبارت دیگر اگر همه مشتریان یا معامله گران یک بروکر قصد برداشت پول خود را داشتن، این مبلغ باید در یک حساب مشخص قرار داشته باشد. در گذشته، بروکرها از پول مشتریان برای اهداف خود استفاده می کردند و این پول را در معرض خطرات غیرضروری قرار می دادند. آیا وجوه مشتریان جدا از حساب بانکی شرکت نگهداری می شود؟

IC Markets سه پلتفرم معاملاتی (MT4، MT5 و cTrader) را ارائه می دهد که در آنها می توانید ربات هایی را برای معاملات خودکار نصب کنید. تریدرها برای اینکه بتوانند وارد دنیای معاملات فارکس شوند، ابتدا باید یک نرم افزار معاملاتی را نصب کرده و سپس با باز کردن حساب در کارگزاری، یوزر و پسورد مخصوص به خود را دریافت کرده و با استفاده از این یوزر و پسورد، نرم افزار معاملاتی را فعال کنند. اگر با محلی مواجه شدین که مشکوک به نظر می رسید و شبیه یک دفتر اداری نبود مثل تصویر زیر حتما در انتخاب بروکر خود بیشتر تحقیق کنید. آیا این یک ساختمان اداری واقعی است؟ آیا بروکر فارکس یک شرکت واقعی است؟ از نقاط قوت این شرکت می توان ماندگاری، انطباق پذیری و نوآوری در تکنولوژی اشاره کرد. آیا می توانید چیزی در مورد این شرکت در گوگل پیدا کنید؟ ایا افراد دارای عنوان رسمی و توانایی کنترل فعالیت های شرکت را دارند. بازار فارکس برای کسانی که دوست دارند در بازارهای بینالمللی فعال باشند، فرصتی عالی است و میتواند باعث سود بسیار خوبی برای تریدرها حاصل کند؛ زیرا درآمد شما به دلار یا دیگر ارزهای خارجی محاسبه میشود. بسیاری از بروکرها در سطح بینالمللی اعتبار خوبی را کسب کردهاند، اما برای خدمات به مشتریان شعبات آفشور خود از کیفیت لازم برخوردار نمیباشند، به همین دلیل این انتخاب برای ما بیش از پیش دشوارتر است.

همچنین میتوانید با باز کردن یک حساب آزمایشی، میزان پشتیبانی مشتری آنها را بررسی کنید. یا فقط از شما خواسته می شود با پر کردن یک فرم پیام ارسال کنید؟ لذا سودی که با معامله کردن خودتان بدست می آید بسیار بیشتر و لذت بخش تر است. این بخش در نوار بالای سایت فارکس فکتوری قرار گرفته و کنار نام آن، یک آیکون تقویم قرار دارد. اگر کاربر در بخش معاملات آنلاین بر روی گزینه شرایط معاملاتی کلیک نماید، پنجره زیر باز میشود. آن را نیز مشخص کرده و روی افتتاح حساب کلیک کنید. این خرید و فروش در نرم افزار های خاصی بر روی کامپیوتر و یا موبایل انجام می شود که به آن ها پلتفرم های معاملاتی می گویند. برای مثال، معامله گری که فقط 1000 دلار در حساب خود دارد می تواند با استفاده از اهرم 1:50 معامله ای با حجم 50 هزار دلار و یا با اهرم 1:100 معامله ای با حجم 100 هزار دلار باز کند.

هرگز فرض نکنید، همیشه بررسی کنید. ممکن است این فرض را داشته باشید که وقتی پول شما در حساب معاملاتی شما قرار گرفت، می توانید با آن معامله کنید و هر زمان که می خواهید سود خود را نقد کنید و آن را برداشت کنید. هر لحظه امکان بروز مشکل برای حساب و یا معاملات ما به عنوان یک تریدر هست. مرحله بعدی را با دقت انجام دهید و حتما ” TRC20(TRON) ” را انتخاب کنید، در غیر اینصورت ممکن است با مشکل مواجه شوید. از آنجایی که شما یک مشتری جدید بالقوه هستید که ممکن است یک حساب کاربری زنده باز کنید، آنها باید پاسخگو باشند. در AMarkets شما می توانید جفت ارزها، سهام شرکت های مطرح دنیا مانند اپل، مایکروسافت، فیسبوک، اوراق قرضه، فلزات، شاخص های مهم بازارهای مالی و ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین و اتریوم و غیره را معامله کنید و از نوسانات قیمت های آنها سود ببرید. اگر ساختمانی وجود نداشت و در عوض، انباری در یک جزیره کوچک گرمسیری یا حتی بدتر از آن، یک قطعه زمین خالی دیدید، حتما از این شرکت عبور کنید. در این نوع مدل، یک کارگزار از میان انواع بروکر انتخاب می کند تا علیه مشتریان خود معامله کند، زیرا هیچ استخر نقدینگی خارجی وجود ندارد که در آن کارگزار معاملات را انجام دهد.