اخبارتکنولوژی،گوشی موبایل،تبلت،لپ تاپ،تلویزیون،دوربین عکاسی،آیفون،آی پد،گوشی سامسونگ،گوشی نوکیا،گوشی سونی،گوشی سونی اریکسون | gadgets361

هر ساله فناوری‌های بسیاری در گوشی‌های هوشمند ظهور می‎‌کند و سال ۲۰۲۰ هم شاهد ظهور فناوری‌های جدید در این زمینه بودیم. سامسونگ چندي پيش گوشي Galaxy A8s را به عنوان اولين گوشي هوشمند مجهز به پنل نمايش Infinity-O معرفي کرد. اين غول تکنولوژي روز گذشته از همان دستگاه هوشمند اين بار تحت عنوان Galaxy A9 Pro براي بازارهاي جهاني رونمايي کرد. اين گوشي ابتدا براي بازار چين عرضه شد اما به نظر مي‌رسد که سازنده‌اش به خوبي متوجه نياز بازار به چنين دستگاهي شده و قصد دارد آن را به زودي به قيمت 540 دلار روانه ساير کشورها کند. انتظار مي‌رود که در خلال هفته‌هاي آينده شاهد ورود تدريجي Galaxy A9 Pro به کشورهاي ديگري به جز بازارهاي آسيايي باشيم اما ممکن است که قيمت نهايي اين مدل کمي با قيمت تقريبي مذکور متفاوت باشد. بر اساس اخبار منتشر شده جدیدی که از سوی دفتر مرکزی سامسونگ در کره جنوبی به بیرون درز کرده است، سامسونگ در حال برنامه ریزی برای آوردن برخی ویژگی های جدید به گوشی های ارزان قیمت تر خود در آینده است.

http://ebtekarkhodro.irطرح اولیه NFC در سال 1997 ارائه شد و در سال 2002، دو شرکت سونی و فیلیپس حق اختراع اون رو ثبت کردن و انجمن اون در سال 2004 توسط همین دو شرکت تاسیس شد. برچسب‌های اولیه در سال 2006 تولید شدن و اولین آزمایش مصرف‌کنندگان در سال 2007 در کشور انگلستان انجام شد. با قابلیت شارژ سریع ۲۵ وات از Power Delivery برای ارائه کارآمدترین شارژ ممکن استفاده میکند.

هم اکنون سرمایه گذاری های کلانی برای توسعه این تکنولوژی شده است و شرکت هایی مانند سامسونگ در مراحل اولیه تولید صفحه نمایش های قابل انعطاف هستند. میتوان تصور کرد در آینده برج‌های مخابراتی متعدد در مناطق مختلفی قرار بگیرند و گوشی‌های هوشمند از طریق این برج‌های مخابراتی همیشه شارژ خواهند داشت. این تکنولوژی هم آنچنان دور از ذهن نیست، همانطور که سالها پیش کسی تصور نمیکرد، در همه‌ی مکان‌ها داشتن اینترنت امری بدیهی به نظر برسد، احتمالا در 20 سال آینده نیز می‌توانیم از شارژ همیشگی گوشی خود بهره ببریم.

علم و فناوریتصاویری از گوشی Meizu 20 Pro منتشر شد

در حالی که ممکن است وجود چنین قابلیتی بیهوده به نظر برسد، اما این توانایی دوربین‎ها را قادر خواهد ساخت تا اعمال هوشمندانه‎ای را بر اساس موقعیت و شرایط از خود نشان دهند. در سال گذشته، شرکت فیسبوک بخش جدیدی را افتتاح کرد که وظیفه اصلی کارکنان آن، توسعه تکنولوژی‌ای است که به کاربران اجازه می‌دهد با بهره‌گیری از ذهن خود، تایپ کنند. همچنین، دانشمندان دانشگاه MIT در حال توسعه‌ی دستگاهی به نام AlterEgo هستند که به افراد این امکان را می‌دهد تا تنها با استفاده از افکار خود با کامپیوترها مکالمه کنند. میتوان با اتصال این دستگاه به یک رابط متصل به مغز، برنامه‌ها و پیام‌های مورد نظر را فقط از طریق فکر به آن راه اندازی کنید. نمی‌توان دقیقاً پیش‌بینی کرد که تلفن همراه در ۱۰ سال آینده چه تغییراتی خواهند داشت، با این حال می‌دانیم که تلفن‌های هوشمند بخشی ضروری از زندگی ما هستند و این دستگاه‌ها روز به روز تغییر می‌کنند و پیشرفته‌تر می‌شوند.

بهترین گوشی شیائومی (بهمن ۱۴۰۱) کدام گوشی شیائومی را بخریم؟+ویدئو

به همین ترتیب می‌توان تنها با استفاده از این مجله خبری موبایل و تکنولوژی به موسیقی گوش کرد و یا جهت‌های مختلف مسیریابی را شنید. ممکن است محصولاتی که هم اکنون در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم در آینده هیچگونه شباهتی به گوشی‌های هوشمند امروزی نداشته باشند. امکان دارد که این دستگاه‌ها در ساختاری جدید طراحی و تولید شوند که بخشی از قابلیت‌های آن‌ها با گوشی‌های هوشمند امروزی مشترک باشد. همچنین ممکن است این دستگاه‌ها در آینده شباهت زیادی به عینک‌های کنونی داشته باشند. اگرچه گوگل تاکنون چنین محصولی را عرضه کرده است اما به نظر می‌رسد این دستگاه‌ها بسیار فراتر از عینک‌های Google Glass عمل کنند. همزمان با این گروه تحقیقاتی، گروهی دیگر از دانشمندان دانشگاه MIT مشغول توسعه دستگاه‌ مشابه‌ دیگری با عنوان AlterEgo هستند که تنها توسط ذهن امکان گفتگو با دستگاه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

  • جدای این نوع سنسورها، پیش‌بینی می‌شود که دوربین پنج‌گانه در سال ۲۰۲۰ نیز رواج بیشتری پیدا کند.
  • حتی می‌توان در نسخه‌های پیشرفته‌تر از آن امکان تولید و نمایش رنگ‌های گرادیانی و متشکل از چند رنگ مختلف، همچون گوشی هواوی P20 Pro، را فراهم کرد.
  • ممکن است محصولاتی که هم اکنون در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم در آینده هیچگونه شباهتی به گوشی‌های هوشمند امروزی نداشته باشند.
  • امکان دارد که این دستگاه‌ها در ساختاری جدید طراحی و تولید شوند که بخشی از قابلیت‌های آن‌ها با گوشی‌های هوشمند امروزی مشترک باشد.
  • اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گوشی Lava Agni 2 5G به تراشه مدیاتک Dimensity 1080 SoC مجهز خواهد شد.
  • بعید است افزایش این شکاف امکاناتی به افزایش فروش آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس کمکی کند.