آموزش گام به گام دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده کوروش حیدری مشاور دیجیتال مارکتینگ
در شرکت های کوچک ممکن است یک نفر کلیه تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ را که پیش از این به آن اشاره کردیم به شکل همزمان انجام دهد. در صورتی که در شرکت های بزرگ متخصص های گوناگون بر روی یک یا دو کانال دیجیتالی برند تمرکز می کنند. خبرنامه برای خوانندگان وبلاگ، ایمیل های پیگیری برای بازدیدکنندگان وبسایت که چیزی دانلود کرده اند، ایمیل های خوشامدگویی برای مشتری، تخفیف های مناسبتی برای اعضای وفادار و ایمیل ها و نکات سریالی برای جذب و نگهداری مشتریان.
بازاریابی محتوایی چیست؟
از همه مهم تر مدیران شبکه های اجتماعی یک برنامه مشخص برای پست محتوای بصری و نوشتاری شرکت تنظیم می سی یو وب کنند. روابط عمومی آنلاین می تواند به کمک پوشش آنلاین به وسیله نشریات دیجیتالی، وبلاگ ها و سایر وب سایت های مبتنی بر محتوا، امنیت شما را در فضای آنلاین تامین کند. به عنوان مثال تبلیغات آفلاینی که در اپلیکیشن های بازی می بینید و یا حتی پیامک های تبلیغاتی که دریافت می کنید در دسته دیجیتال مارکتینگ طبقه بندی می شوند. دیجیتال مارکتینگ یک واژه کلی است که سایر مفاهیم مثل آنلاین مارکتینگ یا اینترنت مارکتینگ زیرمجموعه آن قرار می گیرند.
- همچنین خواندن بهترین کتابهای دیجیتال مارکتینگ میتواند باعث پیشرفت شما در این زمینه شود.
- این افراد به دنبال فرصتهای کلیدی بوده تا بتوانند بازاریابی برند را به شکلی بهتر و مناسبتر انجام دهند.
- نرم افزار مدیریت اکتیو دایرکتوری برنا مدیریت و گزارش گیری از اکتیو دایرکتوری به روشی آسان و تحت وب.
- سئو داخلی هر تکنیکی که برای بهبود وضعیت محتوا و یا کلاً المانهای سایتتان در نظر میگیرید را شامل میشود.
مشاهدۀ نظرات سایر خوانندگان باعث میشود تا کاربران جدید به شما خیلی راحتتر اعتماد کنند. در مراحل خرید کارها به خوبی پیش میرود و پیامکی دریافت میکنید که ثبت سفارش را تایید میکند. اگر در خصوص این دوره نیاز به مشاوره یا کسب اطلاعات بیشتر دارید، این فرم را تکمیل نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.
البته گزارشهای تحقیقات و یافتههای جدید میتواند برای مرحله اول یعنی آگاهی هم کارساز باشد، چراکه رسانهها و نشریات تخصصی هم از چنین مواردی استقبال میکنند. از آنجاییکه ایبوکها معمولاً از پستهای وبلاگی یا اینفوگرافیکها جامعتر هستند، بیشتر به درد تولید مشتری راغب میخورند، به این معنی که احتمال اینکه کسی برای دریافت آنها اطلاعات تماس خود را در اختیار شما قرار بدهد بیشتر است. ویدیوهای کوتاه هم قابلیت به اشتراکگذاری و حتی ویروسی شدن را دارند و هم با ارسال آنها در بسترهایی مانند یوتیوب یا آپارات، میتوانید شانس خود برای دیدهشدن توسط مخاطبان جدید را افزایش بدهید. حتی ممکن است یکی از صفحات قدیمی وبسایت شما دیگر ترافیک سابق را نداشته باشد. در این مورد شما باید محتوای خود در این صفحه را به روز کنید تا مخاطب بیشتر سراغ آن بیاید. از طرف دیگر، با بازاریابی دیجیتال میتوانید میزان بازگشت سرمایه گذاری را از فعالیتهای بازاریابی خود بسنجید.
چه متخصصهایی در واحد دیجیتال مارکتینگ کار میکنند؟
در بازاریابی محتوایی مطالبی که تولید میشود باید در خدمت برند باشند و محصول یا خدمات را به بهترین شکل معرفی کند؛ تا برای مخاطب ایجاد سوال و انگیزه شود. به این تکنیک که بتوان مخاطب را ترغیب کرده تا تبدیل به مشتری شود، بازاریابی محتوایی گفته میشود. پس از مشخص شدن اهداف و مدل حضور در دنیای دیجیتال، نوبت به اطلاعرسانی در مورد این حضور میرسد و شاید آنچه به عنوان دیجیتالمارکتینگ و تبلیغات آنلاین در ذهن عموم مردم جای گرفته است، همین مرحله باشد.