آلومگ مجله فناوری و تکنولوژی، بررسی تخصصی و راهنمای خرید | gadgets361

تصور کنید امروز یک لباس قرمز پوشیده اید و میخواهید رنگ گوشی خود را با آن ست کنید. احتمالا در آینده نیازی نیست قبل از خریدن گوشی برای انتخاب رنگ وسواس به خرج بدهیم. اپل به تازگی تایید کرده که نسل جدید کارپلی، در سال ۲۰۲۳ منتشر شده و در ابتدا برای خودرو‌های ۱۴ برند متفاوت در دسترس خواه… جدیدترین نسل گوشی مقرون به صرفه مجهز به قلم هوشمند موتورولا به زودی عرضه خواهد شد.

  • ۸۰ درصد از جمعیت جهان تلفن همراه دارند و بیش از یک میلیارد از این تلفن‌ها، گوشی‌های هوشمند هستند.
  • اين گوشي ابتدا براي بازار چين عرضه شد اما به نظر مي‌رسد که سازنده‌اش به خوبي متوجه نياز بازار به چنين دستگاهي شده و قصد دارد آن را به زودي به قيمت 540 دلار روانه ساير کشورها کند.
  • اگرچه گوشی‌های هوشمند در طی سال‌های اخیر با رشد قبل توجهی در تمامی بخش‌ها همراه بوده‌اند اما باید بپذیریم که فناوری‌های پیاده سازی شده در بخش باتری این دستگاه‌ها هیچگونه تغییر قابل لمسی را تجربه نکرده‌اند.
  • در کنار اینها شاید در آینده شاهد دوربین‌هایی با قابلیت مادون قرمز و دوربین حرارتی نیز باشیم.
  • اخیرا اینتل با انتشار نرم افزاری که تا پیش از این منحصرا برای پروفسر هاکینگ ساخته بود، به صورت آنلاین برای کاربرد فراگیر منتشر کرد.
NFC مخفف عبارت Near Field Communication به معنای ارتباط در محدوده نزدیک هستش که راهی برای ارتباط بین تلفن‌های همراه، تبلت، لپ‌تاپ و بقیه دستگاه‌ها در فاصله‌های کوتاه به حساب میاد. این سامانه از سیگنال‌های الکتریکی و الکترومغناطیسی برای خوندن و نوشتن اطلاعات بدون تماس بین اشیا استفاده می‌کنه. از ورود NFC به ایران هم چند سالی می‌گذره و در این مدت شرکت‌های مخابراتی مثل همراه اول، ایرانسل و رایتل با هدف تسهیل پرداخت بانکی از این فناوری پشتیبانی کردن.

علم و فناوریگوشی Redmi K60 با چه قیمتی عرضه می‌شود؟

منظور از مجله خبری موبایل و تکنولوژی بی‌سیم هوایی استفاده از امواج رادیویی برای شارژ کردن گوشی است که برای محیط زیست نیز بهتر است. این فناوری به‌زودی در دسترس همه قرار می‌گیرد، زیرا که شرکت شیائومی نمونه‌های اولیه شارژر هوایی را ساخته است. می‌توان گفت که مراحل تحقیق و توسعه در زمینه تولید صفحات نمایش بسط پذیر تقریباً به پایان رسیده اما هنوز تا زمان تولید و عرضه گوشی‌های بهره‌مند از این قابلیت زمان زیادی باقی مانده است. سامسونگ سال گذشته نسخه اولیه از یک نمایشگر بسط پذیر را معرفی و در معرض دید کاربران قرار داد که می‌توانست بدون آسیب دیدن تا 12 میلی متر گسترش پیدا کند.

فناوری ادغام انسان با ماشین در حال حاضر در دانشگاه‌های میشیگان، پنسیلوانیا و واشنگتن در حال توسعه است. در این مقاله به مقایسه نسخه‌های استاندارد خانواده‌های گلکسی اس ۲۳ و آیفون ۱۴ خواهیم پرداخت. اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گوشی Nokia G22 از تراشه T606 Unisoc بهره می‌برد و با چهار گیگابایت حافظه رم همراه است. اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گوشی Vivo T2 5G با تراشه Snapdragon 695 عرضه می‌شود.

http://ebtekarkhodro.irامروزه تعداد گوشي‌هايي که از تراشه NFC استفاده مي‌کنند و اين سامانه را پشتيباني مي‌کنند روز به روز در حال افزايش است. (به طور مثال گوشي هاي هوشمند جديد) با استفاده از اين تراشه اطلاعات به صورت کد شده بين دو وسيله رد و بدل مي‌شود. البته اگر گوشي شما جديد نيست، اين تراشه را مي توان خريد و بر روي باتري گوشي چسباند تا با ساده ترين گوشي هم اين تكنولوژي در دسترس شما باشد. براي اينکه تلفن هوشمند شما بتواند با دستگاه‌هاي داراي NFC ارتباط برقرار کند، بايستي از چيپ NFC برخوردار باشد.

راهنمای جامع ارتقای رم لپ تاپ (+ آموزش تصویری)