آشنایی با یادگیری ماشین و اهمیت استفاده از آن در تقلید هوش انسانی

در دنیای تکنولوژیهای پوشیدنی نیز ممکن است اغلب ما چندین دستگاه داشته باشیم که همه برای دستیابی به پهنای باند در تلاش باشند. هوش مصنوعی بخشی از زندگی روزمره ما شده است. Multiexperience یکی از گرایش های فناوری 2021 است که در آن ایده قدیمی کامپیوتر از یک نقطه رابط ثابت به چند لمسی و تعاملات چند حسی مانند سنسورهای رایانه ای پیشرفته و پوشیدنی ارتقا پیدا می کند. بین تکنولوژی های پیشرفته و تکنولوژی های بسیط قرار می گیرند. اگر رابطه ای بین متغیر ورودی و متغیر خروجی وجود داشته باشد از الگوریتمهای رگرسیون استفاده میشود. این اپلیکیشن که یک شبکه اجتماعی چت صوتی به حساب میآید، در آوریل 2020 معرفی شد و در کمتر از یک سال، جایگاه بسیار خوبی در بین کاربران خود پیدا کرد. به این ترتیب شما میتوانید تحلیل بسیار خوبی از وب سایت هایی که در طول روز بازدید میکنید، داشته باشید. امروزه با پیشرفت هایی که در زمینه تکنولوژی شاهد آن هستیم ، براحتی میتوانیم به کنترل وزن خود کمک کنیم.

VR یک فرد را در محیط غوطه ور می کند در حالی که AR محیط کاربری را افزایش می دهد. هولوگرافی یک تکنیک هولوگرامی است که نور ساطع شده از اشیاء را ثبت و سپس به صورتی که سه بعدی به نظربرسد آن را نمایان می کند. در نهایت، الگوریتم یادگیری نظارت شده پس از آموزش دیدن روی مجموعه داده دارای خروجیهای مشخص، یک الگو و یا به بیان بهتر، مدلی را استنباط میکند که دادههای ورودی بر اساس آن به دادههای خروجی مبدل میشوند. در نهایت، اکثر اکتشافات تکنولوژیکی به منظور کاهش تلاش­های انسانی است، به این معنا که کارها بیشتر با دستگاههای دیجیتالی انجام می­شود. امروزه دستگاههای بسیاری در دنیای یادگیری ماشین، مانند بلندگوهای هوشمند echo Amazon و googles home برای تشخیص صدا در دسترس هستند. اگر شما در مبحث یادگیری ماشین تازه کار هستید، جای درستی آمدید! Cloud computing یا محاسبات ابری در واقع به جای ذخیره سازی، نصب و اجرای برنامه ها بر روی سخت افزار، به سادگی از اینترنت برای دسترسی به ذخیره سازی، نرم افزار و خدمات استفاده می کند. فضای ابری ( cloud ) یکی از جدیدترین فناوریهایی است که مورد استقبال و توجه غولهای تکنولوژی قرار گرفته است و کاربران نیز به منظور گرفتن فایلهای پشتیبانی و بکآپ ، همواره به استفاده از قابلیت ذخیره سازی در فضای ابری یا کلاد ترغیب و تشویق شدهاند.

گرچه در روزهای اخیر بعضی از کاربران ایرانی با اختلالاتی در اتصال به این اپلیکیشن مواجه شدهاند که آنها را مجبور به استفاده از فیلترشکن ها نموده است. بعد از مدت ها انتظار، بالاخره اپل اعلام کرده است که کاربران میتوانند از هفته آینده برای دریافت نسخه جدید سیستم عامل این شرکت اقدام کنند. این افزونه نیز پلاگین وب سایت ها و سایر فناوری ها را به صورت سازمان یافته نمایش میدهد. هر شرکت و سازمان بزرگی بر روی بهبود تجربه مشتری و مدرن سازی اقدامات تجاری خود با استفاده از هوش مصنوعی متمرکز شده است. آنطور که بعضی از منابع ادعا میکنند، اپل قرار است در گوشی جدید خود از فناوری mmWave استفاده کند.

برای اشخاصی که فقط نیاز به دسترسی به ورد، اکسل و پاورپوینت داشته و به دنبال ابزارهای همکاری یا فضای کلود نیستند، انتخاب بین آفیس و مایکروسافت 365 بیشتر از هر چیزی به قیمت بستگی سایت gadgets361 دارد. در دنیای امروزی که همه ما دائماً بین کامپیوتر، گوشی و تبلت جابجا میشویم، قابلیت پشتیبانی مایکروسافت 365 از پلتفرمهای مختلف یک قابلیت بسیار مهم و ضروری محسوب میشود. این افراد امکان دسترسی به پشتیبانی تلفنی یا تحت وب برای همه محصولات مایکروسافت را دارند (حتی محصولاتی که خارج از طرح 365 خریداری کرده باشند). شیائومی همچنین در ماه گذشته، یک گوشی جدید از زیربرند خود، ردمی، را معرفی کرد که مناسب افراد گیمر است.

در واقع، در این نوع مسائل یادگیری ماشین، هدف ارتباط ورودی و خروجی نیست؛ بلکه الگوریتم یادگیری ماشین به دنبال تابعی برای توصیف ساختار پنهان و خاص موجود در دادهها است (منظور دادههای ورودی است که خروجی آنها مشخص نیست). با توجه به نتایجی که از تست گوشی تاشوی می میکس فولد شیائومی به دست آمده است، مشخص شده که این گوشی میتواند تا 400 هزار بار تا شدن را تحمل کند. سیاوش فلاحپور در این خصوص نوشت: چین برای اولین بار موفق به استخراج گاز از آبهای عمیق (عمق ۲۵۹۰ متری) شده است به عبارت دیگر، انحصار بریتیش پترولیوم برای کشف و استخراج گاز در آبهای عمیق به پایان رسیده است. از طرف دیگر، دولت ها از قوانین سختگیرانه ای برای اطمینان از اجرای آنها استفاده می کنند. به دلیل انواع برنامه های کاربردی بالقوه (از جمله صنعتی و نظامی)، دولت ها در تحقیقات فناوری نانو فناوری میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده اند.

همچنین ممکن است شما در مقایسه با قبل شناخت بهتری از HTML و CSS داشته یا در مورد روش های طراحی و دسترسی به آن اطلاعات بیشتری کسب کرده باشید. اتوماسیون در بالاترین قله در آخرین روند فناوری اطلاعات قرار دارد. پیش بینی می شود که در سال 2021 استفاده از بلاکچین برای جلوگیری از تقلب و نشت اطلاعات در اینترنت مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. اما گاهی همین ویژگی تکنولوژی باعث میشود که دانشآموزان به جای اینکه فکر کنند برای اینکه سریعتر به جواب برسند به تقلب روی میآورند. به‬ گزارش‬ خبرگزاری‬ مهر‬ به نقل‬ از‬ فرابورس‬ ایران، ‬ امیر‬ هامونی‬ با بیان اینکه در راستای رفع چالشهای پیش روی بازار سرمایه از طریق تکنولوژی بلاکچین و بر اساس موضوع فعالیت فرابورس ایران، بنا داریم نظرات و راهحلهای فعالان بلاکچین در زمینه سه موضوع مطرحشده را بررسی کنیم، گفت: از تمامی تیمهایی که در این سه حوزه، پیشنهاد یا طرحی دارند، دعوت میکنیم نظرات خود را اعلام کنند.

بدون هیچ کلاسی صدر نتایج گوگل باش، محصول یا خدماتت رو تو چشم همه کن یا اصلا پول در بیار! این رقم که معادل حدود 10 سال استفاده معمولی از گوشی است، نشان میدهد که جای هیچ نگرانی برای خرید این موبایل وجود ندارد. طبق اعلام شرکت اپل، دارندگان آیفون و آیپد میتوانند بدون هیچ گونه محدودیتی این به روزرسانی را روی گوشی خود انجام دهند. عموما عملکرد این ورژن های برنامه مذکور خیلی ثبات بالایی ندارد و مشکلاتی از قبیل کند شدن، لگ زدن، باگ و عدم اجرا و غیره پس از مدتی استفاده از این ورژن ها روی سیستم نمایان میشود.

فیلم آموزش یادگیری عمیق با پایتون – تنسورفلو و کراس TensorFlow و Keras (طول مدت: ۲ ساعت و ۵۷ دقیقه، مدرس: دکتر سعید محققی): در این دوره آموزشی، تمرکز بر روی محبوبترین بسترهای نرم افزاری، پرکاربردترین کتابخانه کدنویسی ازجمله تنسورفلو و کراس و رایجترین مدلها و دادهها در زمینه یادگیری عمیق است. در پایان دوره، با مفاهیم اولیه یادگیری ماشین کاملا آشنا خواهید بود و در صورتی که بهشون علاقمند شده باشید، آماده شرکت در آزمون دوره تیونینگ هستین. بهترین راه برای فرا گرفتن یادگیری ماشین در عمل با انجام پروژه های کوچک ممکن است. مشاغل به سمت راه حل های ابری پیش می روند. مثالی مدرن در این زمینه، ظهور تکنولوژی ارتباطات است که موانع موجود بر سر راه تعاملات انسانی را کاهش داده و در نتیجه کمک کرده تا خرده فرهنگ های جدیدی به وجود بیایند؛ فرهنگ مجازی، در قلب خود توسعه اینترنت و کامپیوتر ها را در بر دارد. این کاربرد یادگیری ماشین کمک میکند تا جرم یا هر اتفاق ناگواری که ممکن است بیفتد را قبل از وقوع تشخیص دهیم. آرتور ساموئل (Arthur Samuel) امریکایی، از پیشروهای حوزه بازی های کامپیوتری و هوش مصنوعی، عبارت “یادگیری ماشینی” را در سال 1959 که در IBM کار می کرد، به ثبت رساند.

مایکروسافت امکان جست وجو در محیط ویندوز را در چندین جا از جمله منوی استارت و آیکون جستجوی کنار منوی استارت دراختیار کاربر می گذارد، اما تایپ در تمام نوارهای جستجو، پنجره مجزایی را بدون یکپارچگی با UI کلی محیط ویندوز باز می کند که تجربه کاربری روان سیستم عامل را بر هم می زند. در واقع دیپ لرنینگ زیر مجموعه ماشین لرنینگ و تمام این موارد زیر مجموعه هوش مصنوعی هستند. در یک فضای رقابتی، متوسط حقوق حدود ۱۳ Lakhs است و برای یک مهندس یادگیری ماشین افزایش مییابد. آینده محاسبات و استفاده از دنیای تکنولوژی، متعلق به فضای ابری می باشد و مایکروسافت اژور توانسته در این زمینه بسیار مناسب عمل کند و مردم روز به روز در حال بیشتر استفاده کردن از خدمات ابری هستند و کسب و کارها نیز در تلاش هستند تا زمینه ای فراهم کنند تا کسب و کار خود را از حالت سنتی به دیجیتال تغییر دهند و قدرت رایانش ابری نیز می تواند به آن ها در این زمینه کمک کند.

به بسیاری از دلایل دیگر، هوش مصنوعی موفقیت بزرگی در زمینه تولید خواهد بود. به نظرتان استقبال از محصولات کدام کشورها بیشتر خواهد بود؟ کدام نسخه آفیس برای ویندوز 10 مناسب است؟ در واقع آینده تجارت جهان تا حدود زیادی به این تکنولوژی وابسته است. هرچه زمان می­گذرد جهان با کشفیات جدید مواجه می­شود. در جهان امروز انسانها بدون تکنولوژی مانند تلویزیون، تلفن همراه، رایانه نمی­توانند زندگی کنند. موجوداتی که ممکن است در آینده به اسم انسانهای عظیم یا انسان فرامرزی بشناسیم. کالاها تولید شده عمدتاً از نوعی هستند که نیازهای اساسی انسان را تامین می کنند.نیازهایی چون غذا ، مسکن ، پوشاک و خدمات اساسی انسانی. جالب است بدانید بعد از تنظیمات، برنامه نویسیها و شروع بکار، یادگیری ماشین احتیاجی به مداخله انسان ندارد و خود میتواند به تنهایی دادهها را واکاوی کند و بهترین پیشبینیها را انجام دهد. آیا از ماشین لرنینگ چیزی میدانید؟ تنها چیزی که ثابت است تغییر است. گرچه ظاهر این موبایل بسیار به هواوی میت 30 نزدیک است اما احتمال این وجود دارد که تصاویر منتشر شده فعلی تنها برای جلب توجه کاربران مشتاق باشد و دیزاین اصلی هنوز رونمایی نشده است.

در فضای مجازی شایعات زیادی درباره تکنولوژی هارپ منتشر شده است، شایعاتی که هارپ را عامل بروز انواع حوادث طبیعی دانسته اند. حالا این سوال پیش میآید که آیا ادامه فعالیت در کلاب هاوس بدون فیلتر امکان پذیر خواهد بود یا نه؟ یا دابل فولدینگ که این امکان را به شما میدهد که یک تبلت را به اندازه یک موبایل استاندارد، تا کنید. برای یادگیری ماشین لرنینگ با کتابخانه ی پای براین می توانید به مقالات سطح وب و وبسایت پای براین مراجع کنید. در این صفحه، فهرستی از مقالات منتشر شده در «نشریه های علمی فناوری نانو (نانو تکنولوژی)» که برخی از آنها پیش از این به زبان فارسی ترجمه شده اند، نمایش داده شده که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید. شبکههای اجتماعی محل مناسبی برای داده کاوی به حساب میآیند؛ زیرا میتوان به راحتی از پروفایل کاربران، پرسوجوها، کلیدها و اشتراکگذاریهای کاربران دادههای مناسب داده کاوی را جمعآوری کرد. یکی از تاثیرات مخرب تکنولوژی اعتیادآور بودن آن است. امروزه با افزایش «کلان دادهها» (Big Data)، «اینترنت اشیا» (Internet of Things | IoT)، «محاسبات فراگیر» (Ubiquitous Computing) و سایر موارد مشابه، ماشین لرنینگ به امری ضروری برای حل مسائل در بسیاری از زمینهها تبدیل شده است.

طبق نظریه Posen، در دنیای صنعتی مدرن، ماشینآلات بیشترین کار کشاورزی و صنعتی را انجام می­دهند و در نتیجه کارگران کالاهای بسیار بیشتری نسبت به یک قرن پیش تولید می­کنند در حالی که زحمت کمتری می­کشند. با وجود آنچه هالیوود میگوید، ما از ماشین لرنینگ متداول بسیار فاصلهداریم، این هوش مصنوعی است که میتواند تمامکارهایی که یک انسان انجام میدهد را به شبیهترین شکل ممکن انجام دهد. یکی از مهمترین عواملی که در سلامتی انسان بسیار تاثیر گذار است وزن مناسب است. یکی از این روشها بسیار آسان و روش دیگر، کمی زمانبر است. نکنولوژی آموزشی به طور کلی عبارت است از علم به کارگیری تکنیکها، روشها و ابزارهایی که با استفاده از آنها میتوان به اهداف یاددهی و یادگیری دست پیدا کرد. البته، چنانکه پیش از این نیز بیان شد، پیرامون وجود دستهای از روشها با عنوان روشهای یادگیری ماشین نیمهنظارت شده، بین پژوهشگران اختلاف نظر وجود دارد و در واقع، گروهی برای این باور هستند که روشهای نیمهنظارت شده در واقع همان روشهای بدون ناظر هستند. شبکه نورونها در مغز وظیفه پردازش انواع ورودیها از جمله دیداری، حسی، شنوایی و سایر موارد را بر عهده دارند.